Zomers weekend


Zo'n zomers weekend vraagt erom om in het water te beginnen. Heerlijk stuk gezwommen. Alleen nog een staart en ik ben een zeemeermin ;).



Met Lotte maakte ik dit heerlijke toetje: Rabarber in kleine stukjes even koken. Banaan erdoor, schepje suiker en wat custardpoeder, in stukjes geknipte marshmellows erover en dan in de oven.


De perfecte mix van zuur, zoet, romig en zomer.


Boek uitgelezen. De recensies waren niet zo positief, maar ik vond het een bijzonder boek. Over een vrouw die in de jeugdzorg werkt en daarin alles goed wil doen, maar ondertussen haar eigen zoon uit het oog verliest.
De zoon komt door allerlei suffe omstandigheden en domme puberkeuzes in de ene na de andere ellende terecht. Mede door zijn vrienden die praten in osso en wallah en andersoortige straattaal.
Een derde hoofdrolspeler is de uitgerangeerde leraar, die tegenwoordig liever vogels kijkt maar een beginnende vriendschap sluit met de zoon.

Als de moeder op haar werk in de problemen komt omdat er een kind zoek is, lijkt dat het grootste probleem, maar uiteindelijk draait het om het onvermogen van eigenlijk iedere hoofdpersoon.
Ik vond dat juist wel sterk, dat er niet echt een spannend plot was en vond het meeslepend om in ieder hoofdstuk het verhaal vanuit een ander perspectief te lezen. Ik vind het een aanrader.


Heerlijke fietstocht gemaakt. Er zijn opeens overal weer jonge eendjes, een tweede leg denk ik. En de weilanden zijn zo groen, het was een zalig tochtje.


Hard aan het werk in de tuin om alle stokrozen op te binden tegen de takken die Joost en ik op het strand gejut hadden.


Een supergezellig bbqfeest bij vrienden in de Beemster. 





Waar de volle maan schitterend opkwam.




En de volgende morgen weer starten met een frisse duik!


Het was erg warm. Ik dacht slim te zijn en in de schaduw van het Purmerbos te gaan hardlopen. Maar heel veel schaduw was er niet. Ik liep een uurtje en was toen bijna geëxplodeerd.



Later die middag dus chillen en heerlijk in mijn volgende boek gedoken.


's Avonds toen het een beetje afgekoeld was, maakten Joost en ik nog een wandeling door de polder. Ik zat een tijdje op de dijk om de maan uit het water te zien opkomen. De lucht verkleurde prachtig roze, dat wel, maar de maan hield zich verscholen. Jammer dan!






No comments:

Dit vinden anderen leuk nu