Tripje naar Slovenië - dag 1: een rondje om het meer van Bled

Al vanaf de middelbare school zijn we vriendinnen. We gingen samen drie maanden naar Indonesië, Maleisië en Singapore, trokken twee keer door China en ik zocht haar op in India waar ze werkte in een weeshuis. Toen ze naar Duitsland verhuisde om als international teacher aan de slag te gaan, ging ik natuurlijk langs en ook in Dubai zocht ik haar op. Nu heeft ze een huis in Slovenië, voor in hun vakanties en ook daar moest ik natuurlijk heen. Fijn hoor, zo'n reislustige vriendin! (al was het intussen al anderhalf jaar geleden dat ik haar uitgebreid gezien had)


Slovenië heeft drie jaar geleden mijn hart al gestolen, toen we er in de zomer een road trip deden. Het is zo'n prachtig land. Kijk dan eens, het uitzicht vanaf hun balkon.


Het is een land waarin je het Heidigevoel krijgt.


We kletsten honderduit en verkenden de omgeving waar ze woont.




Vlak bij het meer van Bled, misschien wel de meest toeristische plek van Slovenië, maar haar huis staat ergens rustig. We liepen een heel rondje om het meer. Het is er niet voor niets toeristisch, het is er zo mooi!





No comments:

Dit vinden anderen leuk nu