Skip to main content

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag


Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.


Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.


Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, bedankt voor weer zo'n fijne dag!


Een stukje sterker van het rennen in de heuvels in Slovenië, was het heerlijk hardlopen in Nederland.


Werkdag in Amsterdam. Ook daar maak ik gewoon een soort vakantie van. Er is niet veel voor nodig, je neemt de bus een half uurtje eerder en struint vervolgens via de grachten, steegjes en straatjes kriskras door het centrum van Amsterdam naar mijn werklocatie aan de Prinsengracht vlak bij de Leidsestraat. Zo kom je de mooiste dingen tegen. En vroeg in de ochtend viel het mee met de toeristen.









Ochtendkoffie en een duik. Het fijnste begin van de dag!


Isa's vriendje gaat over een paar weken emigreren. Dat is best wel slikken. Ze genieten vooralsnog maar van de tijd samen.


Ik vind ze lief!


Leuk artikel in de Flow. Meer vrijheid in je leven betekent voor mij meer vrijheid in mijn dag zoeken. Ik heb ook een koophuis, ben zelfstandig ondernemer met bijbehorende drukte en werk, ik doe graag leuke dingen en heb best een volle agenda. Maar ik zoek de vrijheid op. Werk bewust minder dan zou kunnen. Ik heb liever meer vrije tijd, dan meer geld. En ook mijn werkdagen zelf heb ik de afgelopen jaren zo ingericht dat ik vrijer ben in mijn indeling en mijn besteding van tijd. Ik geniet van mijn werk, alleen maar vakantie zou me gaan vervelen. Maar ik probeer het vrije vogel gevoel zoveel mogelijk in iedere dag te brengen. Natuurlijk lukt dat niet altijd en heb ik net zoals iedereen ook soms de balen van de lange to do lists en alles wat moet. Maar steeds vaker lukt het me om ook in de suffe dingen die moeten het fijne en leuke te zien. Wassen bijvoorbeeld is een stomme klus, die steeds maar weer terugkomt. Maar het sorteren, ophangen en opvouwen en vervolgens de stapeltjes frisruikende was naar ieders kamer brengen, heeft ook een soort van rustgevend iets in zich. Met een muziekje op weer lekker alles schoon en fris. Boodschappen doen vind ik stom, maar iedere week weer heerlijk vers fruit en veel groente in huis, daar word ik blij van, dus dan kijk ik maar weer naar de uitkomst. En werken is ook niet alleen maar leuke dingen, maar door de dagen slim in te delen en ook vrije dagen in de week te hebben, geeft het ook een voldaan en productief gevoel. Bovendien is het ook weer heel gaaf om samen dingen op te bouwen en te zien groeien. Om risico's te nemen, fouten te maken en successen te boeken. Om mensen te ontmoeten, ideeën uit te werken en te DOEN!


Het vrije vogel gevoel bestaat voor mij ook uit Eerste Keren. Nieuwe dingen doen en ontdekken. Dat deed ik met Lotte. We gingen samen naar de sportschool. Zij sport regelmatig met Isa of met vriendinnen, maar ik was altijd een beetje bang voor de sportschool. Intimiderend al die apparaten. Zo'n loopband, daar struikel ik natuurlijk direct op en van die andere toestellen weet ik niet hoe ze werken. Maar samen met Lotte was leuk. We liepen op de loopband, deden een spannend traploop apparaat en trainden onze benen, billen, rug, armen en buik. En ik struikelde maar 1x en nog tamelijk onopvallend ook.


Na de sportschool nog even buiten een wandelingetje, buiten bevalt me uiteindelijk toch het beste. Met mijn Spaanse les in mijn oren dwaal ik dan lekker langs de dijk.


Een mooie die ik zag bij de strandopgang als afsluiter! 
Fijne dag meelezers, probeer een beetje vakantie in jouw komende uur te stoppen.


Comments

Anonymous said…
Lieve Jolanda, wat geniet ik toch enorm van jouw mooie blogs. Je bent een inspiratiebron voor me. Fijn dat je de tijd neemt om dit met ons te delen. Weet dat het enorm wordt gewaardeerd!

Hartelijke groet uit Utrecht,
Gabrielle
Conny said…
Soms zou ik willen dat het leven zo makkelijk was en dat ik kon doen wat jij schetst. Minder werken, meer genieten. Maar de relatie die ik heb met mijn man laat dat niet toe. En alleen thuis zitten (dus minder werken) vind ik niet leuk. Ik weet niet of je mijn blog volgt, maar dan zou je daarop uit kunnen opmaken dat je soms wel heel graag iets wilt, maar soms ook geen keuze hebt of toch dat de keuze zó drastisch is, dat je gesteund moet worden in die keuze. En ik heb zowel van mijn man áls van mijn werkgever geen steun.
Ik vind jouw blog heerlijk om te lezen, mooie foto’s ook, maar als ik dit lees, word ik verdrietig. Dat ligt niet aan jou, maar aan mij. Omdat ik ook zó graag wil, maar niet kan….
En dan probeer ik écht de leuke dingen te zien, maar soms is dat best wel eens lastig.

Lieve groet,
Conny (papillon60.blog)
jojoco said…
@Conny, dat is nou niet zo leuk om te horen, dat iemand verdrietig wordt van mijn blog. Het is geenszins bedoeld om anderen de ogen uit te steken ofzo, maar dat blijft natuurlijk wel het nadeel als je je eigen mooie momenten on line deelt. Het zijn alleen de mooie momenten maar en mensen die mij goed kennen weten dat ook hier de omstandigheden niet altijd ideaal zijn geweest.

Daarbij realiseer ik me ook in wat voor bevoorrechte positie wij ons bevinden, opgegroeid in een Westers land vol mogelijkheden, opleiding kunnen volgen en de gezondheid en mogelijkheden hebben om dromen waar te maken. Ik ben niet zo'n uitgebreide bloglezer en ken jouw verhalen niet (behalve dat ik laatst een kijkje nam en je een prachtige tuin hebt!) maar ik wens je alle goeds toe!

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more