Skip to main content

Werk aan de winkel in de tuin


Allemaal goed en wel, zo'n klein weekje weg. Maar als je dat doet terwijl het in Nederland opeens ook zo warm is, dan kom je terug in een ontplofte tuin. Echt, uit zijn voegen gegroeid was het. Niet alleen de mooie planten, maar ook het onkruid ertussen. Kijk maar eens hieronder.


Gelukkig vind ik het heerlijk om bezig te zijn in de tuin en hadden we ook nog eens een extra lang Pinksterweekend. Dus ik kon heel wat uren besteden, aan de mooie vakken in de voortuin. De hostatuin, het nieuw ingezaaide gras (iedere dag steek ik er wel 1000 onkruidplantjes uit) en de negen net aangelegde vakken in de achtertuin.








Dat is vol voldoening in de hangmat als er weer wat klaar is!






Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Een beetje van jou en een beetje van mij

Auto's, veel heb ik er niet mee. Ik ben blij dat ik er een heb, die het doet, die zuinig is en die me brengt van A naar B. Maar als je samen met Joost bent, ontkom je niet aan auto's en in de loop der jaren ben ik ze meer gaan waarderen, zeker de Amerikaanse klassiekers. 
Ik neig naar vooroordelen over Amerikaanse autoliefhebbers - dikke buiken, tatoeages, biertje in de hand, beetje a-sociaal - en dat vind ik stom van mezelf. Liever kijk ik met een open blik de wereld in en zie ik vooral de mooie en leuke dingen. De prachtige belijningen, de mooie details. Echt, sommige klassiekers zijn echt kunstwerken. Afgelopen zondag ging ik met Joost mee naar wel twee autodingen.

Even opladen vooraf ;).




De eerste was een auto tourrit in de buurt. We deden niet mee, maar gingen wel even kijken naar al het moois.









Prachtig toch!
Later op de dag gingen we via de dijk en de mooie natuur naar een meeting van Amerikanen.




Stoppen voor dingen die ik ook mooi vind.


Er was veel leuks te zien.







En om…

Week 22: Zomer in Holland

Terug uit Spanje is het in Nederland zeker zo zomers. Wat een feestje is het leven dan. In de zomer voelt het alsof de dagen allemaal vakantie zijn, ook al moest ik gewoon weer werken.

Fijne dingen uit deze week: een heerlijke salade, weer zin in veel groen na alle tapasachtigheden.


Een stralende lupine.

Kijken bij springles van Isa en Fleur.




Waar het veulentje heel graag ook mee wil doen. Hij stond te trappelen van ongeduld.




Genieten van de papavers.


En ein-de-lijk durfde ik dan te zwemmen. Wat was het lekker!



Weet je nog mijn hele verhalen over de Springsnow? Wat blijkt? Hier in de buurt zijn zo'n beetje alle bomen iepen en de twee grote bomen aan ons hek laten heel wat zaadjes los. Springsnow in onze eigen tuin. En in ons huis, want die blaadjes dwarrelen vrolijk naar binnen.


Doorkijkje.


Nieuwe hobby: strandjutten. Is Joost mee begonnen toen ik in Spanje was. Hij heeft een mooi dioramakastje gemaakt en nu gaan we vaak 's avonds nog even een rondje doen om mooie spulletjes …

Random Weekendness

Wat random plaatjes van het afgelopen weekend. De zomer is in Nederland hoor. De langste dagen en kortste nachten. Alsof je dubbel zoveel tijd hebt, met de hele avond nog om lekker buiten te zijn. 

Snackje tussendoor. Dol op kleur. Zo'n regenboogbordje maakt me blij. (en is nog best gezond ook, al vind ik het vooral lekker)

Goede-moeder-punten +1. Ik naaide een knoopsgatdraadje (hoe heet zoiets) aan de jumpsuit van Isa. Tadaaaa.


Vuurtje stoken in de tuin en lekker kletsen samen. Het leven is mooi.

Zwanen op bezoek op ons strandje.

Klustijd! Ik schilderde het muurtje. Netjes weer!



Uitzicht vanaf de bank. Mooi om te volgen hoe de zon steeds verder naar rechts ondergaat. Deze dagen achter de bomen, maar in de winter is het een heel stuk naar links en zie je de zon echt in de horizon wegzakken.

Pizza oven aan voor gegrilde kip met vrienden.


Net een filmset.

Hoera! Het gips mocht eraf! Blije Lot met een gek wit dun armpje!


Weer het hardlopen opbouwen. Had/heb een irritant soort blessu…