Week 25: Midzomerweek - en zomer is het!


De week van midzomer, altijd een beetje een dubbel gevoel omdat de dagen weer korter gaan worden. Maar hee, de zomer is pas net begonnen en goed ook. Wat een heerlijke dagen! Werken is een beetje pittig met dit warme weer, maar als je klaar bent, begint er gewoon een heel nieuw stuk dag. En ook 's morgens vroeg is fijn, aan mijn strandje. Met zo'n begin voelt iedere dag een beetje als vakantie.





De bloemen die we Lotte gaven bij de voorstelling komen zo prachtig uit. Toverbalpioenen zijn het, en ze verkleuren langzaam van dieproze naar wit. 


Ik maak een wandeling door Purmerend op maandagavond, want Lotte doet een proefles dans. Later op de avond zwemmen we met vrienden heerlijk in het IJsselmeer en kletsen we in de tuin tot het donker is. 


Nu weer heel anders, de pioenen. Door het warme weer gaat het extra snel deze keer.


Tropenrooster: vroeg beginnen met werken. Tussendemiddag echt een uur lunchpauze en even heerlijk buiten zitten en op tijd weer klaar. 


Tijd voor een ijsje!


Dit boek bracht Jan voor me mee. Erg leuk om te lezen. Van nature ben ik altijd al wel redelijk kritisch op wat de publieke opinie vindt over gezondheid 'suiker is slecht', 'e-nummers zijn gevaarlijk', 'je moet alleen biologische groente eten'. In dit boek vertelt Rosanne Hertzberger op een hele leuke toegankelijke wijze over al dit soort gemeengoeduitspraken. Ze haalt er ook een paar van mezelf onderuit, zoals 'je moet vers koken, anders is het niet gezond'. Haar achterliggende idee hierbij is dat het in een druk gezin belangrijker is om met elkaar de normale maaltijden te eten, dan dat je deze allemaal vers bereid. In een druk schema is er qua gezondheid niets mis met een zakje aardappelpuree, als het anders zou betekenen dat je veel meer gaat snacken. Dat zo'n zakje aan smaak het niet haalt bij vers, laat ze even achterwege. Dat doet er dan ook niet echt toe. 

Het boek is ook wel een soort van ontluisterend, om te zien hoe de voedingsindustrie wel mee moet met de publieke opinie, terwijl die regelmatig totaal niet op feiten en wetenschappelijke kennis is gebaseerd. 


Het kan Rocky allemaal weinig schelen.


De stokrozen doen het zo goed dit jaar! Zo blij dat we deze nu in de tuin hebben. Ik vind ze zo prachtig.



De scooter maakt het leven makkelijk! Het scheelt ons ritjes en Isa kan haar eigen agenda veel makkelijker inplannen. School, sportschool, vriendje, werk, op pad met vriendinnen, 's avonds nog naar de manege...


En samen met Lotte naar school op de zeldzame dagen dat ze ongeveer gelijk beginnen.


Het onweer brengt eindelijk verfrissing!




Als het een beetje is afgekoeld, gaan Joost en ik strandjutten. Op zoek naar takken om de planten in de tuin te stutten.



Jut en Jul in het blauwe autootje. 


Ook de laatste knop is prachtig uitgekomen.




Feestje op midzomeravond. Ik ben er heerlijk naar toe gefietst. Het wordt maar niet kouder 's avonds en we kletsen heerlijk buiten, met zo'n feestelijke gin-tonic is het echt feest.


Middernacht en nog steeds niet echt pikdonker.


De ochtendduik!



Even een shoutout naar Headspace, die helemaal vernieuwd is. Ik gebruik deze meditatie app nu al een aantal jaar en vind m nog steeds helemaal geweldig. Echt een aanrader voor mensen die meer focus, rust in hun hoofd en een blije blik op de wereld willen.




Het valt niet altijd mee, hardlopen met deze hitte, maar ik ga trouw weer drie keer in de week en vrijdagochtend deed ik zelfs weer een piramideloop met versnellingen. Mijn kuit hield het goed, dus ik ben er weer!



En tijdens dat rondje zette ik mijn 8 miljoenste stap! Al snap ik nu ik beter kijk niet waar december 2014 vandaan komt, want ik heb 'm pas sinds juni 2015. Als ik dan even reken, dat is dus ruim twee jaar, 2 x 365 dagen, dat is 730 dagen, zeg 750 (omdat ik 'm ergens begin juni kreeg).  8 miljoen gedeeld door 750 is 10.666 stappen per dag (dus waar die 10384 vandaan komt, dat weet ik ook niet). Ik ben een paar weken up loos door het leven gegaan, omdat ik 'm voor de tweede keer kwijt was en het wel prima vond. Tot Francine me wees op een actie bij het Kruitvat en ik voor een tientje een nieuwe kocht. Die periode heeft Up mijn stappen natuurlijk niet geteld, dus het zijn er nog meer van 8 miljoen. Een gek idee he?

En ook wel weer leuk: je hoeft niks bijzonders te doen, want al die kleine beetjes, al die extra stapjes die tellen bij elkaar na een langere periode op tot een hele prestatie (vind ik zelf tenminste).

Begin jij vandaag ook met iets kleins?



Vrijdagmiddag, even bij Reuring kijken. Ik vind dat zo'n leuk festival. Zo'n leuk sfeertje, leuke voorstellingen, niet te druk, niet te massaal en niet zo commercieel. Het is nog het hele weekend, dus ben je op zoek naar iets leuks? Aanrader!









No comments:

Dit vinden anderen leuk nu