Week 24: Geluk ligt op straat, eh, groeit in de tuin


Waar word je als mens nou gelukkig van? Het is een trend om meer en meer je geluk na te streven. Doelen te stellen en te hard te werken om je passie te volgen. Allemaal leuk en aardig, maar voor mij ligt geluk vooral in het beseffen van wat ik nu allemaal al om me heen heb. 

Zo vond ik een heel bosje klavertje vier in de tuin. Ze stonden er zomaar opeens. 


En terwijl ik hard aan het werken ben, ligt naast me iemand die wel weet hoe het moet. 


Geluk is ook het strandje in de ochtend en de koeien in het land.


Na het werk op het weiland in het hoge gras gaan liggen en de zon op mijn gezicht voelen.


Lekker chillen op de bank, gewoon lekker lui zijn.


En daar extra van genieten omdat de uren ervoor niet lui waren. Er is zoveel werk in de tuin te doen. Maar het lukt me steeds beter om dat werk zelf ook als leuk te zien en niet als een noodzakelijk kwaad om iets anders te bereiken.


Dus geniet ik ervan om alle planten en bloemen te zien groeien terwijl ik het onkruid weg haal. Ik luister naar de kikkers en zie de zon ondergaan.


Als je er met je neus boven op zit, zie je pas goed hoe mooi sommige bloemen zijn.



De haan raakt gewend aan zijn nieuwe slaapverblijf.





Ook geluk: een regengboog op de badkamervloer, omdat de zon net via een bepaalde hoek naar binnenvalt.


Vers fruit en een smoothie in het gras.



Rondjes lopen, ondanks de hitte. Ik doe het rustig aan, mijn kuit gaat gelukkig weer wat beter.



Zoveel vlinders en bijen.


Kiekeboe. De wereld is anders als je 'm door een gaatje bekijkt.


Als ik dan zo langs het water struin, let ik op de kleine dingen, een veertje, geel mos, een mooie tak of een glimmende schelp.




Wakker worden met een frisse duik. Dan is het echt Zomer!



Bedtijd meneer Haan.



Die kleuren zijn zo mooi!


Knuffelen met Rocky. Ook dat is geluk!




No comments:

Dit vinden anderen leuk nu