Skip to main content

Isa is 16!


Sja, zo paste je nog op de onderarm van Joost, toen we druk aan het verbouwen waren om Amsterdam te verlaten voor de Beemster. En zo doe je rij examen voor je scooterrijbewijs om nog zelfstandiger de wereld te verkennen. 

Sweet Sixteen. 16 jaar. Ik vind het nogal wat. 


Kijk nou toch eens hoe klein je toen was en wat voor indringende donkere ogen.
"Wat kijkt hij boos" hoorde ik regelmatig als ik met jou in de wagen rondliep.

Maar dat was niet boos, dat is gewoon je Isa-blik.


Wat waren we gelukkig met je, zo'n mooi, lief, klein druktemakertje. En wat heb jij veel plezier en geluk in ons leven gebracht.






Toen was je nog een muppie. Nu ben je 16, doe je volgend jaar eindexamen. Heb je een vol en leuk leven, met een grote groep vriendinnen en vrienden, een vriendje, heel wat baantjes, de manege en oh ja, ook nog school waar je het prima doet. Je bent een kanjer in plannen en handig time-management en je weet je energie heel goed te verdelen: precies genoeg voor wat 'Moet' en de rest voor wat je wil.
Als het nodig is, ben je een hele harde werker, je haalt goede cijfers en je verdient je eigen geld. Maar je hebt nu al in de gaten dat het leven om veel meer draait dan werken alleen. Mooi om te zien!


We versierden het huis, het is toch ook wel echt een mijlpaal en dat moet je vieren.


Een fijne make up kwast (of hoe heet zoiets, ik heb er geen verstand van), een lekker luchtje en een tweede gaatje in je oren, dat kreeg je van ons.


Met een boel herinneringen.














Wat aten 's middags een taartje en 's avonds gingen we uit eten met zijn viertjes. Gezellig!





Op de terugweg zat ik als een dolgelukkige moeder naast mijn jarige meisje.


We love each other! Party!



Waar je al heel lang naar uit kijkt (en wij stiekem ook): een scooter! Opa Peter heeft al een tijd wat geld gespaard voor je studie en met allerlei argumenten heb je hem overtuigd dat vervoer naar je studie toe ook bij studie hoort. En zo mocht je een deel gebruiken voor een scooter. Samen met Joost vond je een prachtige tweedehands Vespa. Dat gaat jou heel veel extra vrijheid geven. En ons heel veel ritjes schelen. Het is onze keus geweest om zo ver af van de bewoonde wereld te gaan wonen en we hebben altijd gezegd dat we graag brengen en halen. 's Avonds laat vind ik het geen fijn idee om een meisje alleen te laten fietsen door de polder. Maar dat zijn heel wat ritjes: naar de sportschool, de manege,vriendje, vriendinnen, feestjes. Straks kun je dat gewoon lekker zelf!



Mooie lieve schat, ik wens je een geweldig nieuw jaar toe!


Je vierde het niet alleen met ons, maar ook met je vrienden en familie. Een high tea met lieve mensen om je heen en een gezellige borrel. Daar heb ik geen foto's meer van, soms moet je de camera gewoon wegleggen en zelf meedoen in de gezelligheid. Gelukkig is er toch nog beeld genoeg van deze mooie dag!










Comments

Willy said…
Van harte gefeliciteerd met Isa! Zestien, zeker een mijlpaal. Ik hoop dat ze veel veilige kilometers gaat maken op haar scooter; heel praktisch, zeker daar waar jullie wonen. Wat een beauty's zijn het, Isa en Lotte! En wat een ontzettend mooie ballonnen; leuk met die kaartjes met tekst erop!

Dit vinden anderen leuk nu

Een beetje van jou en een beetje van mij

Auto's, veel heb ik er niet mee. Ik ben blij dat ik er een heb, die het doet, die zuinig is en die me brengt van A naar B. Maar als je samen met Joost bent, ontkom je niet aan auto's en in de loop der jaren ben ik ze meer gaan waarderen, zeker de Amerikaanse klassiekers. 
Ik neig naar vooroordelen over Amerikaanse autoliefhebbers - dikke buiken, tatoeages, biertje in de hand, beetje a-sociaal - en dat vind ik stom van mezelf. Liever kijk ik met een open blik de wereld in en zie ik vooral de mooie en leuke dingen. De prachtige belijningen, de mooie details. Echt, sommige klassiekers zijn echt kunstwerken. Afgelopen zondag ging ik met Joost mee naar wel twee autodingen.

Even opladen vooraf ;).




De eerste was een auto tourrit in de buurt. We deden niet mee, maar gingen wel even kijken naar al het moois.









Prachtig toch!
Later op de dag gingen we via de dijk en de mooie natuur naar een meeting van Amerikanen.




Stoppen voor dingen die ik ook mooi vind.


Er was veel leuks te zien.







En om…

Week 22: Zomer in Holland

Terug uit Spanje is het in Nederland zeker zo zomers. Wat een feestje is het leven dan. In de zomer voelt het alsof de dagen allemaal vakantie zijn, ook al moest ik gewoon weer werken.

Fijne dingen uit deze week: een heerlijke salade, weer zin in veel groen na alle tapasachtigheden.


Een stralende lupine.

Kijken bij springles van Isa en Fleur.




Waar het veulentje heel graag ook mee wil doen. Hij stond te trappelen van ongeduld.




Genieten van de papavers.


En ein-de-lijk durfde ik dan te zwemmen. Wat was het lekker!



Weet je nog mijn hele verhalen over de Springsnow? Wat blijkt? Hier in de buurt zijn zo'n beetje alle bomen iepen en de twee grote bomen aan ons hek laten heel wat zaadjes los. Springsnow in onze eigen tuin. En in ons huis, want die blaadjes dwarrelen vrolijk naar binnen.


Doorkijkje.


Nieuwe hobby: strandjutten. Is Joost mee begonnen toen ik in Spanje was. Hij heeft een mooi dioramakastje gemaakt en nu gaan we vaak 's avonds nog even een rondje doen om mooie spulletjes …

Random Weekendness

Wat random plaatjes van het afgelopen weekend. De zomer is in Nederland hoor. De langste dagen en kortste nachten. Alsof je dubbel zoveel tijd hebt, met de hele avond nog om lekker buiten te zijn. 

Snackje tussendoor. Dol op kleur. Zo'n regenboogbordje maakt me blij. (en is nog best gezond ook, al vind ik het vooral lekker)

Goede-moeder-punten +1. Ik naaide een knoopsgatdraadje (hoe heet zoiets) aan de jumpsuit van Isa. Tadaaaa.


Vuurtje stoken in de tuin en lekker kletsen samen. Het leven is mooi.

Zwanen op bezoek op ons strandje.

Klustijd! Ik schilderde het muurtje. Netjes weer!



Uitzicht vanaf de bank. Mooi om te volgen hoe de zon steeds verder naar rechts ondergaat. Deze dagen achter de bomen, maar in de winter is het een heel stuk naar links en zie je de zon echt in de horizon wegzakken.

Pizza oven aan voor gegrilde kip met vrienden.


Net een filmset.

Hoera! Het gips mocht eraf! Blije Lot met een gek wit dun armpje!


Weer het hardlopen opbouwen. Had/heb een irritant soort blessu…