Week 20: huisje, boompje, beestje


Een week van regen en zonneschijn. De eerste zomerse dag, zo warm dat ik er superlui van werd en zo'n beetje de hele dag in de hangmat in de schaduw doorbracht. Heerlijk, dat zomerse, maar slecht voor de productiviteit.



's Avonds kwam ik dan toch in beweging en liep ik heerlijk een heel eind de dijk langs en door de dorpjes in de buurt.


De volgende dag regende het alweer, goed voor de tuin.


Kijk maar eens hoe mooi het wordt:






Ochtend bij het strandje. Dol op mijn vaste routine.





En de week waarin ik Duolingo 'uitspeelde'. 330 Spaanse lessen doorlopen, met daarbij ook nog iedere dag herhalingen, want dat is het goede van Duolingo. De 'spaced repetition' zorgt ervoor dat je de woordjes echt onthoudt. En voor de woordjes is dat waar, maar de grammatica is best complex, met al die verschillende werkwoordstijden en vervoegingen. Die heb ik absoluut nog niet onder de knie. En daarvoor is Duolingo weer niet zo'n aanrader. Maar met behulp van allerlei Youtube lessen en -heel leuk- podcasts van LanguageTransfer krijg ik steeds meer inzicht in de taal. Nu is het een kwestie van veel oefenen en gebruiken. En dat gaat in Nederland natuurlijk lastiger. (maar volgende week gaat helpen, want dan ga ik naar Spanje!).

Ik was wel heel trots dat Duolingo klaar was en blij met de uilentrofee ;).


Mijlpaal: Fleur werd 16! Ons kleine buurmeisje en nog steeds dikke vriendin van Isa.


Nog een paar bloemetjes om blij mee af te sluiten.


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu