Springsnow in Amsterdam

In mei sneeuwt het in Amsterdam. Gouden sneeuwvlokjes dwarrelen rond, vormen ritselende hopen op de keitjes en een gouden laag in de grachten. De stad ritselt en wervelt. Het is een bijzonder verschijnsel, waar gek genoeg de meeste mensen haastig aan voorbij lopen.


Maar wat blijkt, ik ben niet de enige die geniet van dit bijzondere verschijnsel. Er is zelfs een naam en een site bij gemaakt: Springsnow.nl.

Ze hebben een prachtig filmpje op de site en zelfs een heuse wandeling langs de mooiste iepen van de stad. (wist je dat Amsterdam zo'n 77000 iepen telt?). In mei laten de iepen hun zaadjes vallen en lijkt het of het sneeuwt. Het is magisch.

The Elm Seeds from Springsnow in Amsterdam on Vimeo.

Een bericht gedeeld door jopluktdedag (@jopluktdedag) op


Ik was voor werk in Amsterdam en probeer op dat soort dagen altijd extra vroeg te zijn, zodat ik nog wat tijd heb om rond te wandelen. Deze keer ging ik ook nog eens uit eten met vriendinnen, en had ik na mijn werk een paar uurtjes op te vullen. Lopend over de grachten, genieten van een zomers Amsterdam met lentesneeuw. Dat voelde bijna als vakantie.

Tip: rust en groen midden in de drukte
Een van de mooiste plekjes uit Amsterdam: de tuin bij het Rijksmuseum. Nu vol prachtige tulpen.








Het leven is kort, het is daarom de kunst om te genieten van het moois.
Of zoals ze vroeger al wijs formuleerden: Ars longa vita brevis.


Het is de kunst om op de kleine dingen te letten. Dan kom je zomaar een pinguïn tegen.



Amsterdam is prachtig.




No comments:

Dit vinden anderen leuk nu