Skip to main content

Moederdagweekend


Nog helemaal vol van de Springsnow in Amsterdam probeer ik mijn gezin ervan te overtuigen hoe leuk het is om daar te wandelen en de mooie sneeuw te bekijken. Ik schuif mijn telefoon met filmpjes voor hun hoofd. 'Ja mam, hartstikke mooi' weten ze er nog uit te persen. Maar animo om samen een echte wandeling te doen, die is er niet.

Tot 's middags op de familie app. Berichtjes van Isa met het voorstel om samen gezellig naar Amsterdam uit eten te gaan. 'en dat we dan ook bij die gekke blaadjes gaan lopen even'.

Ik veer blij op! Leuk! Met zijn allen uit eten is altijd leuk en hiermee sta ik helemaal te popelen. En dus gaan we. In de grote zwarte Amerikaan de grachten over. Dat het enorm heeft gehoosd en dat alle 'springsnow' als vieze plakkerige derrie in de hoeken ligt, daar letten we gewoon niet op. Ik hups over de grachten en trek me niets aan van de opmerkingen van mijn gezin die af en toe braaf knikken als ik zeg 'Leuk he, allemaal?'. 



We moeten er allemaal erg om lachen.

Een bericht gedeeld door jopluktdedag (@jopluktdedag) op






En we maken nog een gezellig gezinsportret ook. Dat gaat niet zomaar hoor. Tien x over want dan staat de een er stom op, dan de ander. Joost is al afgehaakt intussen ;), maar hij is gelukt hoor! En ik word er blij van, zo'n foto met zijn vieren.


We eten heerlijk en ik loop nog langs deze leuke etalage. Waar blijft de tijd? Nou, daar dus.


Moederdag is een topdag. De ochtend voor mezelf, want iedereen slaapt uit. Ik geniet in de tuin en aan het water.




En ergens tegen half 11 word ik binnengeroepen. Voor het moederdagontbijt. Zo mooi en lief gemaakt. Dan smelt je toch? Met lieve kaartjes, heerlijk fruit (dat ze zelf nog zijn wezen halen, omdat ik bij het boodschappen doen niet genoeg had meegenomen). Hartjesbroodje, heerlijke koffie.  Helemaal blij ben ik.







's Middags komt mijn moeder en gaan we met de meiden naar de Molen, naar het moederdagfestival. Voornamelijk voor kleine kinderen, maar wij halen een lekker taartje.


Joost slingert de Big Green Egg aan, die niet groen is en ook niet van het echte merk, maar wel heerlijke dingen oplevert.



De zonsondergang komt met een toegift. De meisjes hebben ook nog echte chocoladetruffels gehaald, mijn lievelings!



Tot laat ben ik in de tuin aan de gang. Het is zo'n avond waarop je eigenlijk niet naar binnen wil.




Comments

Anonymous said…
Ohhhh wat geniet ik weer met je mee!!! Miek

Dit vinden anderen leuk nu

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 19: stukjes dag uit een gewone werkweek

Een doodgewone werkweek na de vakantie. Vol met fijns. Het fluitekruid in ons Wilde Bos bijvoorbeeld.

Of een van de laatste bloeiende tulpenvelden hier in de buurt, in het late zonnetje.


Een havermoutpannenkoekontbijtje met banaan en kwark, dat ik maakte om de schoolochtend voor de meisjes (en onszelf) wat prettiger te maken.


De zon die zo mooi door de bladeren schijnt.

Een wandeling samen met Joost, na het eten, door het vogelgebied.

Onze nieuwe buren. Zo gezellig dat ze er weer staan.


Een hele mooie 'toverbalpioen' die steeds van kleur verandert en intussen licht poederzalmroze is.


Een lekker hardlooprondje met fikse intervallen. Ondanks het vliegjesvangen langs de dijk ging het lekker. Ik dacht na afloop dat ik het tempo niet goed had kunnen vasthouden, maar dat bleek eigenlijk best mee te vallen!


Koffie op de steiger en de buurdames begroeten.




Hardlooprondje in Hoorn. Ik vind het leuk om steeds op andere plekken te lopen.




Mijn mandje met onkruid. Iedere dag probeer ik een…