Week 17: het gaat zoals het gaat



Genoeg heb ik ervan, de kou. Dat is niks voor mij, want ik ben slechter met warmte dan met kou en daarbij is er niks te zeuren, want het zijn prachtige dagen met Hollandse luchten. Maar toch verlang ik intussen naar temperaturen boven de 10 graden. Naar blote voeten in slippers. naar groeiweer voor het gras. Gelukkig lijken de plantjes prima aan te slaan, al groeien die ook nog niet erg.


Rocky zocht de warmte op van een vriend. Zo schattig lagen ze erbij...


Ik piep wel dat het niet groeit, maar dat is natuurlijk niet zo. Alles groeit en omdat het nog zo koud is, blijven de bollen extra lang mooi, de narcissen staan nog steeds in bloei. En ook de gouden regen heeft de tuinrenovatie overleefd en bloeit volop.



De kuikens mogen iedere dag even naar buiten en vinden dat heerlijk.


De bloesems staan er ook nog steeds zo schitterend bij. Ik moet mezelf echt inhouden om niet bij iedere mooie bloesemboom te stoppen om extra goed te kijken en een foto te nemen.


Ik wandelde in Alkmaar, had daar een heerlijke avond met een vriendin. We gingen gezellig uit eten en daarna naar Daniel Lohues, die in zijn nieuwe show ook het mooie van het alledaagse bezingt.




De pinksterbloemen bloeien!


En ook de kastanje staat in bloei.


Alle kleine straatjes en steegjes in Alkmaar zijn toch wel erg schilderachtig. Grappig is dat, ik heb er ooit gewoond -nog geen jaar hoor-, maar daardoor neem je dingen toch een beetje voor lief. Nu keek ik met andere ogen.


Fie en Milou kwamen kuikens kijken en kleurden allebei een prachtige tekening.


Golven.


De hosta ontrolt zich. Zo knap hoe de natuur dat doet, al die planten die zich uitrollen, uitvouwen, uitstrekken.


Nog maar weer eens bloesem.


En een rondje tuin. Op dagen dat ik chagrijnig word omdat ik naar met-zonder-jas verlang, kan ik wel nukkig binnen gaan zitten, maar dat helpt me niet echt. Een rondje lopen en kijken naar alles wat er Nu Al Is, dat is altijd goed.



Met Joost gezellig stukkie touren. De zonsondergang bekijken en lekker kletsen.





Ze zijn er weer, asperges!


Hee, bloesem, die had ik nog niet gezien dit jaar.


De bollenvelden worden alweer gekopt....


Ik rij nog een stukje, om nog wat van die mooie kleurenpracht mee te pakken.



Drup...


Lotte en ik gingen samen naar de film. Hotel de grote L. Ze kreeg het boek ooit voor haar verjaardag en dat las ik haar voor. Soms valt een film tegen, als een boek indrukt maakt, maar deze is geweldig. Een echte aanrader!
Ook een gezellige middag, struinen langs de haven, taartje eten met thee en dan lekker achterover en je laten meevoeren in een andere wereld. F*ck you, kou, ik laat me niet van de wijs brengen. *tonguitsteeksmilie*


Nog wat bollenvelden.


En bloesem, die had ik al een tijdje niet gezien.


Isa wordt 16 dit jaar en ik keek even terug naar hoe schattig ze als klein muppietje was. Hier in Australie, waar we 6 weken rondtourden langs de Oostkust - Lotte in mijn buik,


De tuin is mooi!


Maar deze belofte is nog mooier!

(al verandert de voorspelling iedere dag wel 3x en lijkt 't nu nog maar 15 graden. Ach, alles boven de 10 is goed!)


Lekkere lunch.


Schitterende wolkenluchten. Daar geniet ik evengoed echt wel van.


Weer een avondje op pad met Joost, touren door Amsterdam, heerlijk over de grachtjes rijden, langs oude buurtjes en daarna een biertje doen. Niet bij de Molen, die was net dicht, maar bij Boulevard.



En net als iedere ochtend geniet ik van mijn ritueel: kippies eten, koffietje erbij. Goedemorgen!


4 comments:

Tineke said...

Ik woon in Sint Pancras. Kom regelmatig in Alkmaar. Fnidsen en de Hekelstraat maar ook waar jij gelopen hebt. Zo leuk!

PIKE said...

Herkenbaar! Ik check ook 3 keer per dag mijn weerapp(s) om te kijken of het al beter wordt....

Marjolein said...

Vreselijk de kou ja,ik kijk zo uit naar de zon!
Mooi he Alkmaar, woon er zelf, maar loop er te weinig;)

Anonymous said...

Ik stuur wat warmte op! Wij klaagden gisteren dat het voor het eerst sinds 6 maanden onder de twintig graden was, ik had een rothumeur want ik had koude enkels en moest voor het eerst weer een jas aan! Klagen over de kou is universeel waar je ook leeft...Annemarie, Sydney

Dit vinden anderen leuk nu