Skip to main content

Week 13: wat een heerlijke lenteweek!


Het wordt saai, maar ik zeg het weer: altijd als ik weg ben geweest voelt het weer als Home Sweet Home om thuis te komen.


In de week dat we weg waren was alles zo gegroeid, er stonden opeens lammetjes op de dijk.



De bereklauw komt overal weer op. Prachtige oerkracht. (en ja, we zeggen tegen iedereen die in de tuin speelt dat ze er niet aan moeten komen).


De zon gaat prachtig onder.


Sammy vindt het wel leuk dat het gras er nog niet is. Hopelijk niet voor lang meer, ik vind het niks dat zanderige grijs. Op de zaterdag nadat we terugkwamen zaaien we al het gras in. Laat maar ontkiemen!



Mooi om te zien dat de struiken de verhuizing overleefd hebben. Vorig jaar hebben we de goede struiken en planten gesnoeid en verhuisd naar een tijdelijk plantvak en nu staan ze op hun definitieve plekje. Ik had er even een hard hoofd in of ze twee van die verplantingen zouden overleven, maar kijk: overal komen nieuwe takjes en blaadjes!



De meiden zijn supersportief. Samen naar de sportschool, samen oefeningen doen, hardlopen. Leuk om te zien dat ze ook zo'n lol hebben in bewegen.



De roze boom verliest de bloesem alweer.


Ik had de meisjes gemist! Samen gezellig naar de bioscoop, naar Beauty and the beast. Zoals altijd bij een Disneyfilm is ie veel leuker dan vooraf gedacht.



En als we dan uit de betoverende wereld de zaal uitlopen voor pauze, zien we de zon prachtig onder gaan.



Weer stralend weer. Wat boffen we toch!




Ik maak een lekkere wandeling.



Het buitenseizoen is weer geopend!






De lammetjes zijn zo leuk! 






Ik probeer of het zwemseizoen ook weer geopend kan worden. Maar ik vind het nog te koud.



Nog eventjes wachten maar.

Comments

Ik geniet van je foto's. Geef niet altijd commentaar, maar kijk wel. Barcelona is super leuk. Al vrij vaak geweest. Wel erg toeristisch maar het blijft bijzonder. Valencia is ook een aanrader wat dat aan gaat en ik hoor dat Madrid ook bijzonder is.
Wij willen zelf ook nog een keer naar Dublin: nog nooit geweest maar lijkt mij erg apart.

Groet, Conny
papillon60.blogspot.nl
jojoco said…
Hi Conny, dank je wel voor je reactie! Dublin ben ik wel eens voor mijn werk geweest, vond ik ook een leuke stad en Valencia mag ik binnenkort heen, maar dan voor de pret. Wat zijn er toch veel mooie plekken nog te ontdekken he?

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag

Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.

Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.

Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, be…