Skip to main content

Park Guell en street art


Nog wat Barca plaatjes, van de 'geheime weg' naar Park Guell die Lotte en ik vorig jaar al uittestten. Ook met de auto ging dit makkelijk. Stel de navigatie in op Cami de Can Mora, wij konden hier redelijk makkelijk en gratis parkeren. Al kan ik me voorstellen dat het later op de dag of in het hoogseizoen te druk is om een plekje te vinden.

Via een schattig straatje en een stuk vol streetart loop je zo naar de bovenkant van het park.






Nu hoef je alleen maar naar beneden te lopen, het geroezemoes in, gewoon het geluid van alle straatmuzikanten volgen en dan komt het vanzelf goed ;).




















Mijn lievelingsboom: de mimosa!



Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Project tuin

Vorig jaar pakten we de voortuin aan en daar zijn we zo blij mee. In de bijna tien jaar waarin we hier nu wonen hebben we alles in de tuin een beetje ad hoc gedaan, hier en daar bomen en planten en struiken geplant die we ergens kregen, een beetje verplanten, wat mooie plantjes erin. Maar zonder systeem en achtergrond en we merkten dat het bijna niet bij te houden was. De voortuin was donker en uit zijn krachten gegroeid en zat vol onkruid. Door te werken met grote grasvlakken met daarin plantvakken waar de planten wel weelderig mogen groeien is het beter te onderhouden. De combinatie van grassen en vaste planten met bloemen die het hele seizoen bloeien vind ik mooi. En al het eerste jaar was het nog mooier dan ik had gedacht. Kun je nagaan hoe dat wordt als het volgroeid is!

Daarom wilde we ditzelfde idee doorvoeren in het 'mooie' stuk achtertuin. Onze achtertuin is deels 'het wilde bos', deels 'camping' en deels 'weide', maar het eerste stuk achter h…

Lang Paasweekend

Pasen is de tijd van bollenvelden. Van touren met Joosts auto's. De tijd van eitjes zoeken en gezellig ontbijten. Een lang weekend chillen hadden we. Zalig. Dat voelde als vakantie! 

Met Joost samen op pad, lekker touren door de Beemster en de Schermer, op jacht naar mooie bollenvelden. Mooie combinatie van onze hobbies: auto rijden in Amerikaanse bakken en bloemetjes. Prima team samen :)




Mooi hoor!



Jaaaaa! Hoera! We kijken het uit de grond en eigenlijk is het nog iets te koud om goed te ontkiemen, ik las ergens dat het zo'n 15 graden moet zijn. Maar het komt, het komt.


Jonge ganzen op de dijk.


Groei maar grasjes. Groei maar.


Avondwandeling met Spaanse les op mijn oren.


Joost gaat pizza's maken.


Het perspectief van het leven. Vaak is het maar net hoe je naar de dingen kijkt. In de haast lijkt het alsof het allemaal nog maar niks is. Alsof het niet vooruit gaat. Maar als je door je knieĆ«n gaat, met aandacht naar de dingen kijkt, dan is er al veel meer dan je denkt. Gras za…

Week 15: kuikens en kokoskoeken

Ja hoor, daar zijn ze dan. De kuikens! 3 stuks en ze zijn zo pluizig en piepen zo schattig. Het zijn toch echt de allerleukste huisdieren die je kunt hebben.  Week 15 bracht nog veel meer leuks.

Deze aap houdt de wacht. Ik moet er altijd om glimlachen als ik er langs loop.

Een lege eierschaal.... Dat was het eerste kuiken.


Lazy Cat Rocky. Hij heeft zo'n hoge schattigheidsfactor, vinden we allemaal (bijna allemaal) in het gezin.

Ook in het Wilde Bos zijn er bloemetjes.


Babyhaartjes op de lupine.

De sequoia met het jonge blad.


Het blijft bijzonder toch, hoe in een mum van tijd al dat nieuwe leven de grond uit schiet.


Rustig water bij het strandje.


Wat is het weer een prachtige ochtend.


De bloesems, zo mooi!


Lotte bakte kokosmakronen. Zo lekker!

Isa haalde haar theorie examen voor de scooter. Jee, nieuwe fase gaat aanbreken. Uit eten met zijn viertjes om het te vieren.



Wat een kleur in de tuin!


Ik ben niet helemaal fit de laatste tijd. Even mijn bloed laten checken voor de zekerheid…