Minivakantie naar Drenthe

'Heee, dit ziet er bekend uit' zeiden we tegen elkaar naarmate we dichterbij kwamen. 

Om het leven te vieren en je zoveel mogelijk vakantie in de dag moet stoppen, had ik bedacht dat we van het Isa-Ophalen-Bij-Ponykamp wel een vakantietje konden maken door een nachtje B&B te boeken.

Zo even snel tussendoor googlede ik naar iets leuks vlak bij ponykamp en ik boekte wat, zonder er verder echt stil bij te staan. En wat bleek: we waren in hetzelfde plaatsje als al eerder, toen we met zijn tweetjes de Airstream gingen uitproberen. En toen was ik er al voor de tweede keer, want zonder dat ik het wist stonden we toen op precies dezelfde camping als ik een paar jaar ervoor met de kinderen en een vriendin had gestaan, toen we gingen kamperen als meidenuitje. Nu dus de derde keer in het mooie Norg.


We deden heerlijk suffe toeristische dingen. Naar de hunebedden.



Door mooie plaatsjes autowandelen (dat is onze gezinshobby, waarbij we op de bonnefooi gewoon lekker gaan cruisen en op allerlei plekken kleine stukken gaan wandelen. Het perfecte compromis, want zo vindt iedereen het leuk.



En wel verhip! Heel Noord Holland rijd ik door om een bollenveld te vinden waar ik tussen kan staan. En waar vind ik dat? In Drenthe..... Nou moe!


Maar ik ben een blij kippie! Tussen de bollen!


We gaan naar het gevangenismuseum, in de voormalige veenkolonie Veendam, waar mensen te werk werden gesteld.



Oh nee Joost, heb je te hard gereden?






Nog een bezoekje aan de bierbrouwerij. Prachtig, die koperen ketels. En een zalig biertje!





En wandelen in het mooie Norg, zo'n brink met bomen midden in het dorp is wel heel bijzonder.




Prachtige boerderijen en mooie tuinen.







En daarna inchecken in ons geweldige B&B, maar daarover in een volgend logje meer!




2 comments:

Daniƫlle said...

Is het gevangenis museum niet in Veenhuizen? Veendam ligt nl in Groningen. Zo grappig: hele tijd geleden je eens gevraagd naar de bollenvelden in noord Holland. Nu woon ik in Drenthe en komen we ze geregeld tegen bij een rondje fietsen! Prachtig he!

jojoco said...

@Danielle,
Je hebt helemaal gelijk, ik had 't verkeerd, natuurlijk Veenhuizen!
En wat leuk dat jij nu bollenvelden bij jou in de buurt hebt!

Dit vinden anderen leuk nu