Skip to main content

Lang Paasweekend


Pasen is de tijd van bollenvelden. Van touren met Joosts auto's. De tijd van eitjes zoeken en gezellig ontbijten. Een lang weekend chillen hadden we. Zalig. Dat voelde als vakantie! 


Met Joost samen op pad, lekker touren door de Beemster en de Schermer, op jacht naar mooie bollenvelden. Mooie combinatie van onze hobbies: auto rijden in Amerikaanse bakken en bloemetjes. Prima team samen :)




Mooi hoor!



Jaaaaa! Hoera! We kijken het uit de grond en eigenlijk is het nog iets te koud om goed te ontkiemen, ik las ergens dat het zo'n 15 graden moet zijn. Maar het komt, het komt.


Jonge ganzen op de dijk.


Groei maar grasjes. Groei maar.


Avondwandeling met Spaanse les op mijn oren.


Joost gaat pizza's maken.


Het perspectief van het leven. Vaak is het maar net hoe je naar de dingen kijkt. In de haast lijkt het alsof het allemaal nog maar niks is. Alsof het niet vooruit gaat. Maar als je door je knieën gaat, met aandacht naar de dingen kijkt, dan is er al veel meer dan je denkt. Gras zaaien als metafoor voor alle projecten in je leven.


Lekker chillen. Joost kwam me die heerlijke koffie verkeerd brengen. Lief he?


Pasen is eitjes zoeken. Opa Jan had heel lief eitjes verstopt in de tuin.


Tadaaaa. Zo lekker!


Ik doe het meer voor mezelf dan voor de rest van het gezin volgens mij. Ik word er zelfs een beetje om uitgelachen. Maar ik vind het knus en gezellig. En stiekem hoop ik dat de rest het eigenlijk toch ook best wel leuk vindt.


De pluisschatjes.


Onze overburen.




Eerste Paasdag nam ik vriendin Melou mee naar Diggy Dex. Ik hoorde 'm eens op de radio, kwam het liedje Golven tegen en dat vond ik zo mooi dat ik meer ging beluisteren. Het is meer een filosoof dan een rapper, past voor mij wel in het straatje van Daniel Lohues bijvoorbeeld, met een beetje melancholische teksten. Ik kocht kaarten voor zijn voorstelling in Carré en wij maakten er een leuke dag van. Lekker eten op de Zeedijk, wandelen langs de mooie lentebomen (Amsterdam is zo mooi in de lente) en naar Carré. Een historisch moment was het, de allereerste rapper die daar optrad.

En wat was het leuk! Wat een energie! Zo'n blije gast, die er niet alleen een feestje voor zichzelf en zijn muzikantenvrienden van maakte, maar het hele theater op zijn kop zette. Zijn ouders zaten op de eerste rij, en zijn vader keek zo trots rond naar de dansende menigte, een prachtig gezicht. En mooie liedjes ook, die je weer even laten stil staan bij wat er belangrijk is. En dat er altijd nog meer liefde is dan angst.








Ook nog in het Paasweekend: naar het Oldtimer Festival. Met de mooie dame, zoals ik deze auto vind.


Weer zo'n mooie rit, langs het IJsselmeer en de bollenvelden.





Tussen zijn vriendjes. Eh, haar vriendjes.


Het leukste van het festival (dat eigenlijk vooral voor Joost leuk was), vond ik de retrocamping. Oude caravannetjes met voortenten, helemaal jaren 70 ingericht. Zo gaaf!








Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Week 22: Zomer in Holland

Terug uit Spanje is het in Nederland zeker zo zomers. Wat een feestje is het leven dan. In de zomer voelt het alsof de dagen allemaal vakantie zijn, ook al moest ik gewoon weer werken.

Fijne dingen uit deze week: een heerlijke salade, weer zin in veel groen na alle tapasachtigheden.


Een stralende lupine.

Kijken bij springles van Isa en Fleur.




Waar het veulentje heel graag ook mee wil doen. Hij stond te trappelen van ongeduld.




Genieten van de papavers.


En ein-de-lijk durfde ik dan te zwemmen. Wat was het lekker!



Weet je nog mijn hele verhalen over de Springsnow? Wat blijkt? Hier in de buurt zijn zo'n beetje alle bomen iepen en de twee grote bomen aan ons hek laten heel wat zaadjes los. Springsnow in onze eigen tuin. En in ons huis, want die blaadjes dwarrelen vrolijk naar binnen.


Doorkijkje.


Nieuwe hobby: strandjutten. Is Joost mee begonnen toen ik in Spanje was. Hij heeft een mooi dioramakastje gemaakt en nu gaan we vaak 's avonds nog even een rondje doen om mooie spulletjes …

Random Weekendness

Wat random plaatjes van het afgelopen weekend. De zomer is in Nederland hoor. De langste dagen en kortste nachten. Alsof je dubbel zoveel tijd hebt, met de hele avond nog om lekker buiten te zijn. 

Snackje tussendoor. Dol op kleur. Zo'n regenboogbordje maakt me blij. (en is nog best gezond ook, al vind ik het vooral lekker)

Goede-moeder-punten +1. Ik naaide een knoopsgatdraadje (hoe heet zoiets) aan de jumpsuit van Isa. Tadaaaa.


Vuurtje stoken in de tuin en lekker kletsen samen. Het leven is mooi.

Zwanen op bezoek op ons strandje.

Klustijd! Ik schilderde het muurtje. Netjes weer!



Uitzicht vanaf de bank. Mooi om te volgen hoe de zon steeds verder naar rechts ondergaat. Deze dagen achter de bomen, maar in de winter is het een heel stuk naar links en zie je de zon echt in de horizon wegzakken.

Pizza oven aan voor gegrilde kip met vrienden.


Net een filmset.

Hoera! Het gips mocht eraf! Blije Lot met een gek wit dun armpje!


Weer het hardlopen opbouwen. Had/heb een irritant soort blessu…

Week 23: Loungen en op kamers

Hard werken in de tuin moet natuurlijk ook afgewisseld worden met chillen en relaxen. Joost timmerde met een vriend een geweldige loungebank, die ik met oude kussens omtoverde in een zalige plek.

Heel veel tijd om erop te zitten heb ik niet. Heb ik ook de rust meestal niet voor, ik ben liever lekker bezig. Met dit onkruid in het gras bijvoorbeeld. Iedere dag steek ik er wel een paar honderd uit. Zo krijgt hopelijk het omringende gras de kans om beter uit te groeien.


Iedere dag een paar keer een rondje om te genieten van alle moois. Juni is wel de perfecte maand voor de tuin zeg!

Ik lees een prachtig boek uit.




En dan. Op kamers.... Niet een van de kinderen, wel de haan, die al om 5 uur zo hard begint te kukelen dat we er allemaal wakker van worden. We hebben een hok gekregen, dat we bij de caravan neerzetten. Iedere avond til ik voor ik ga slapen de haan uit zijn eigen hok en breng hem naar zijn kamer, met een of twee hennetjes, anders is hij ook maar zo alleen. Kunnen ze daar mooi he…