Skip to main content

Kingsday

Koninginnedag, zoals ik het maar blijf noemen. In mijn studentenjaren had het de reputatie dat het altijd mooi weer was op Koninginnedag. Maar dit jaar viel het ook mee. Niet de voorspelde regen en hagel -misschien een klein beetje-, maar prachtige luchten en best veel zon. Wij gingen even naar het NDSM terrein, de binnenstad vind ik te druk, maar dit leek me wel leuk. En leuk was 't!

Eerst naar Kings Spray, wow wat gaaf! Ik vind het sowieso al leuk dat je in Noord best veel street art vindt, meer dan in ons dorp in ieder geval ;) (maar daar zijn ook amper muren natuurlijk). Dit was 2.0.


Deze is natuurlijk bekend, maar wel erg mooi.


Op grote panelen waren ze aan het werk, de kunstenaars. Want kunst, dat is het.


Lekkere groove erbij.


Mooi hoor, al die verschillende stijlen.




Deze vind ik gaaf.


En deze is ook leuk, (die bovenste) vanaf bepaalde hoeken lijkt het echt het gebouw in te gaan.



Lotte deed een graffiti workshop.  


En spoot haar eigen kunstwerk bij elkaar.


Daarna lekker even struinen over de vrijmarkt en langs de stalletjes.







Maar het begon te regenen en intussen was ik verkleumd, 8 graden in de wind was gewoon meer winterjasmaterial en ik ben steeds zo koppig om de weggeborgen winterjas Echt Niet Meer tevoorschijn te halen. Dom (want nu heb ik al een paar dagen keelpijn)



Cool autootje voor mijn vriendin Pao!




Snel weer naar huis, lekker klooien in en om het huis. Van achter glas is het zalig warm. Lotte en ik schroeven de nieuwe tuinmeubels in elkaar. Onze oude tuinbanken waren na meer dan 10 jaar echt in elkaar gezakt, of naar de camping doorgeschoven. Tijd voor wat leuks, nieuws en fris. Niks 'echts' wat bij elkaar hoort, maar fijne bij elkaar gescharrelde dingen. Wij zijn het toch niet waard om echt te investeren in goede tuinspullen. Bovendien, Leen Bakker, de Kwantum en vooral Karwei hadden echt geweldige dingen!


Dit bankje nog maar even binnen, ons huis lijkt nu net zo'n Landal bungalow.


En de buitensituatie!


Verder natuurlijk weer heel wat onkruid wieden, de plantvakken langslopen, schoffelen en genieten van het buiten bezig zijn.



Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…