Barcelona


Barcelona, één van de leukste steden die ik ken. Als student kwam ik er regelmatig, met van die goedkope busreizen naar Blanes, of Malgrat en dan van daaruit met de trein. Maar daarna kwam ik er jaren niet. Tot vorig jaar met Lotte. Heerlijke dagen hadden we. En nu mocht ik alweer. Voor werk. Maar werk valt goed te combineren met plezier, zeker als je samen kunt.



Ik had een heerlijk appartement geboekt, met dakterras, in een rustige wijk vlak bij de Sagrada Familia en om de hoek bij het prachtige Sant Pau ziekenhuis. 


Dinsdag was de dag van het opbouwen van de beurs. Mannenwerk vond ik. Oostindisch geëmancipeerd ben ik. Dus ik ging er lekker op uit.





Eerst samen ontbijten in het heerlijke zonnetje.



Joost uitzwaaien. Dag!!!


En op pad. Struinen door de stad. Nu eens niet naar de 'hoogtepunten', maar lekker rondlopen. Ik begon bij het Palau de la Musica. Een prachtig gebouw. Weliswaar tamelijk pompeus, maar met mooi glas in lood, mozaik, glazen terrashekken.






En daarna struinen door de Gotische wijk en Born, alle kleine steegjes en straatjes. Zonder plan een beetje dwalen.




Bij de kerk natuurlijk naar binnen, om even naar de kloostertuin met de ganzen te gaan.




En weer verder struinen. Etalages kijken, balkonnetjes spotten, mooie gevels, leuke hoekjes en pleintjes. En lopen, heel veel kilometers lopen.







Naar La Boqueria, de markt op de Ramblas, waar verrassend veel locals waren, vooral achterin.







Natuurlijk nog even op Place Reial kijken. 



En een blik bij ons uitzicht van de vorige keer: het mooie Gaudi pand.


Van al dat geloop krijg je trek, dus lekker op een terras bij de Olympische haven wachten tot de mannen er zijn.




Bofkontendag, ik kan niet anders zeggen!

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu