Skip to main content

Week 7, 8 en een stukje 9


Dat is raar, waar we voor mijn gevoel nu echt met één been in de lente staan, is de tijd van sneeuw en ijs nog echt maar pas geleden.

Ik bladerde door mijn foto's voor de weekoverzichten van week 7, 8 en 9 en wat was het koud!


De steiger diepbevroren.


En ijs op de sloten en aan het IJsselmeer.


Het is al weer een stuk langer licht en ik sluit een dag achter de computer af met een wandeling in de buurt.




Als ik sta te koken, zie ik de zon exact tussen de takken van mijn lievelingsboom in de tuin verdwijnen. Wat een mooi gezicht.


Wandelingetjes langs de dijk.






Ik wandel vaker dan ik hardloop deze maand, door de skivakantie loop ik maar 6 keer hard, maar het gaat eigenlijk hartstikke lekker. Kennelijk heb ik na 10 jaar lopen toch een soort van basisconditie opgebouwd. Waar ik eerder meteen het gevoel had dat ik het verleerd was als ik een weekje niet liep, pak ik de draad nu best makkelijk weer op. Ik heb er wel zin in om de snelheid en afstanden weer een beetje op te bouwen de komende maanden.



Dat eerste zonnetje. Met je jas open uit de wind. Het ijs mag dan nog wel op de sloot liggen en de temperatuur maar net boven de 5 graden zijn, wat is dat lekker zeg!


Wandelingetjes op het land.



En ook daar lekker zitten met mijn kop in de zon en luisteren naar de vogels.


Project Tuin is bezig. Een gigantische klus. De afgelopen weken heeft Joost beetje bij beetje het oude terras afgebroken. De weg is vrij om straks weer op te bouwen en het ontwerp wat we verzonnen voor de voortuin ook door te trekken naar achteren.


In Amsterdam, de narcissen bloeien al half februari.


Nog steeds iedere dag Spaans! Ik leer steeds meer, maar merk ook wel dat het eigenlijk nodig is om ook echt Spaans te gaan spreken in gesprekken, in plaats van alleen losse zinnetjes.



Naar de film met een vriendin. Lalaland. Fijne avond.


Hartje in de sneeuw.


Sneeuwklokjes.


Als het ijs smelt, blijft een heel strand van plantenresten over.


Inpakken. Wat moet je toch een zooi meenemen voor wintersport.


Hotel voor de eerste nacht geregeld.


Recap van de heerlijke week in de sneeuw.



En dan zijn we weer thuis. Thuis is altijd fijn. Door weg te gaan en de horizon te verbreden, ontdek ik steeds weer hoe gelukkig ik ben met mijn eigen huis met ver uitzicht. Over het water en over het land. Ik realiseer me altijd al wel dat het geluk in de kleine dingen zit, maar na zo'n vakantie zijn de vanzelfsprekendheden toch wat minder vanzelfsprekend. Lekker zelf een kopje thee kunnen zetten. Een rondje tuin en zien dat er zoveel is gegroeid in de week dat we er niet waren.


Het geluk van ons eigen strandje.


En zelfs het verruilen van de Mont Blanc voor de Mount Everwash vind ik prima. Die wasmachine doet het werk wel en het is ook een soort van zen om alles weer op te vouwen tot nette stapeltjes en alle kleren weer hun eigen plek te geven.


Dit blog sluit ik af met een cadeautje. Deze roos kocht ik bij mijn favoriete bloemist, Sas in Edam. Voor we weggingen vond ik 'm nog te mooi, en dat terwijl de bos al even stond. Maar toen ik terugkwam was ie nog steeds prachtig, al ruim drie weken. Dat maak je toch niet vaak mee.


Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag

Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.

Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.

Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, be…