Week 12 Lalalente


Ja hoorrrrrrr, daar istie dan echt: DE LENTE!!!!
Het is weer zover! De mooiste tijd van het jaar is nu echt aangebroken.


Iedere dag bloeit er nu wel iets nieuws. Veel zon in huis en dat gevoel van dat het nu echt weer gaat gebeuren. In de natuur gaan de sapstromen weer stromen, maar ook bij mensen gebeurt er wat in dit seizoen. Ik zie ze meer lachen op straat, mensen scharrelen weer buiten in de tuin.





Onze tuin is klaar voor de laatste fase. Gelukkig maar, want ik vind het maar kaal zo. De bomen bij ons in de tuin zijn ook altijd laat en het is maar modderig en grijs in de tuin. Ik hou mezelf steeds voor dat het er over een maandje weer heel anders uit ziet. Vorig jaar kon ik het ook bijna niet geloven, hoe snel alles uiteindelijk opkwam. Maar eerst hebben we nog een flinke klus voor de boeg: planten uitzoeken en inplanten in de grote plantvakken. En gras zaaien. Een flink oppervlak....


Gelukkig zijn er genoeg plekken in de tuin die wel groen zijn en waar van alles opkomt.


Sammy doet weer mee met mijn ochtendrondje.


Bloesem.


Ik weet niet hoe ze heten deze mooie blauwtjes, maar MOOI dat ze zijn!


En zo groeit er weer een nieuwe boom.


Dagje op locatie werken, met hele leuke buren. ;)


Goedemorgen maar weer!


Het zit nog steeds in mijn hoofd, wat was het bijzonder. De school van Lotte heeft een musicalgroep, die ieder jaar zelf een musical schrijven, regisseren en uitvoeren. Alles door de leerlingen zelf. Er is zoveel talent. Ook wel grappig, want de jongen die de musical heeft geschreven en zijn zusje die een van de hoofdrollen had, die kennen we uit de Beemster, waar ze op verjaardagen met alle kinderen door de tuin renden. Toen was hij al zo talentvol en dat heeft hij verder ontwikkeld. Maar niet alleen hij en zijn zus, ook Sophie, ons oude buurmeisje had een van de hoofdrollen. Ook zo geweldig. Het hele sfeertje op het podium, van jonge mensen die met hart en ziel alles wat ze hebben in iets moois hebben gestoken. Zelf muziek geschreven, prachtige nummers gemaakt, decors, een orkest, een bijzonder verhaal. Van brugklassers tot eindexamenkandidaten, allemaal samen. Ik was er gewoon ontroerd van. Anders dan Morgen heette het, en het is dat het klaar is, anders zou ik zeggen: GAAT DAT ZIEN!


Het is dan wel lente, maar ik moest gewoon mijn auto krabben, er was nachtvorst. Die heldere nachten met alle sterren in de lucht, die zijn koud.


Blauw Blauw Blauw
Lente
Ik hou van jou


1 comment:

Anonymous said...

Het blauwe bloempje heet Scilla (ook wel sterhyacint genoemd)

Dit vinden anderen leuk nu