Skip to main content

Lotte is 13!


Home sweet home. Net op tijd om Lottes verjaardag te vieren. Wat is het gezellig in huis. 


13 jaar geleden, in een nacht met plotselinge sneeuw die de hele wereld wit maakte, werd je geboren. Je dook de wereld in en vanaf de eerste dag ben je zo'n bijzonder meisje. Zo autonoom, jij weet precies wat je wilt en gaat je eigen weg. Lief voor iedereen om je heen en met een natuurlijke gave om aan te voelen wat anderen fijn vinden. Je beschouwt de wereld en ziet details waar anderen overheen kijken. Als peuter zong en danste je de hele dag, zelfgemaakte liedjes over hoe mooi de wereld is. Jouw wereld is nog steeds mooi, met superleuke vriendinnen en allerlei ander fijns waar je echt van geniet. Jij bent het zonnetje in de dag! Gefeliciteerd lieve Lotte.


Zo klein.


Isa, toen ook al trotse grote zus. Jullie doen steeds meer samen, leuk om te zien.


Je paste gewoon in de wasbak in de keuken.



Waar blijft de tijd? Het is een clichéverzuchting, maar het is waar. Wat is het allemaal snel gegaan en wat heb ik van iedere fase genoten (van de een wat meer dan de ander - de niet-willen-slapen-'s nachts-fase staat wat lager in de lijst). En wat is deze fase geweldig. Ik hou ervan om jullie te zien opgroeien en de wereld te zien ontdekken. Pubers zijn soms lastig, maar over het algemeen eigenlijk vooral hartstikke leuk. Toegegeven, jij bent ook wel een van de liefste pubers die er bestaan.



Cadeautjes! Je wilde graag mooie potloden. Een paar jaar eerder kreeg je een hele mooie set met allerlei grijze tekenpotloden in allerlei diktes en die gebruik je heel graag. Nu wilde je mooie kleurpotloden erbij.



Hoewel we het niet 'echt' vieren, we zijn pas net terug van vakantie, maak je wel een lekkere kwarktaart en komen er gezellig een paar vriendinnen.



We doen spelletjes en eten wat je het lekkerste vindt: gegrild vlees van de plank.



Mooie lieve blije Lotte.



Rocky heeft wat in te halen. Hij komt ieder moment knuffelen.



's Avonds testen we de nieuwe potloden uit. Ook zo gezellig, lekker met elkaar kleuren en kletsen.


Dit hoef ik Lotte niet te zeggen.



Comments

Sil said…
Van harte gefeliciteerd met je prachtige meidje!
Fleur said…
Oooo Gefeliciteerd met lieve Lotte!!
Tijdens het scrollen door je post en de baby foto's van Lotte dacht ik; waar is het rode dekentje? En ja hoor, gelukkig kwam deze nog voorbij.
Je hebt m toch nog wel?
Wat een fijne en lieve foto's allemaal. Van de kleine Lotte en van de grote puber Lotte.
Gefeliciteerd met Lotte! Ik heb weer genoten van je foto's, bedankt.

Dit vinden anderen leuk nu

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Project tuin

Vorig jaar pakten we de voortuin aan en daar zijn we zo blij mee. In de bijna tien jaar waarin we hier nu wonen hebben we alles in de tuin een beetje ad hoc gedaan, hier en daar bomen en planten en struiken geplant die we ergens kregen, een beetje verplanten, wat mooie plantjes erin. Maar zonder systeem en achtergrond en we merkten dat het bijna niet bij te houden was. De voortuin was donker en uit zijn krachten gegroeid en zat vol onkruid. Door te werken met grote grasvlakken met daarin plantvakken waar de planten wel weelderig mogen groeien is het beter te onderhouden. De combinatie van grassen en vaste planten met bloemen die het hele seizoen bloeien vind ik mooi. En al het eerste jaar was het nog mooier dan ik had gedacht. Kun je nagaan hoe dat wordt als het volgroeid is!

Daarom wilde we ditzelfde idee doorvoeren in het 'mooie' stuk achtertuin. Onze achtertuin is deels 'het wilde bos', deels 'camping' en deels 'weide', maar het eerste stuk achter h…

Lang Paasweekend

Pasen is de tijd van bollenvelden. Van touren met Joosts auto's. De tijd van eitjes zoeken en gezellig ontbijten. Een lang weekend chillen hadden we. Zalig. Dat voelde als vakantie! 

Met Joost samen op pad, lekker touren door de Beemster en de Schermer, op jacht naar mooie bollenvelden. Mooie combinatie van onze hobbies: auto rijden in Amerikaanse bakken en bloemetjes. Prima team samen :)




Mooi hoor!



Jaaaaa! Hoera! We kijken het uit de grond en eigenlijk is het nog iets te koud om goed te ontkiemen, ik las ergens dat het zo'n 15 graden moet zijn. Maar het komt, het komt.


Jonge ganzen op de dijk.


Groei maar grasjes. Groei maar.


Avondwandeling met Spaanse les op mijn oren.


Joost gaat pizza's maken.


Het perspectief van het leven. Vaak is het maar net hoe je naar de dingen kijkt. In de haast lijkt het alsof het allemaal nog maar niks is. Alsof het niet vooruit gaat. Maar als je door je knieën gaat, met aandacht naar de dingen kijkt, dan is er al veel meer dan je denkt. Gras za…