Verrassingsweekend op Schier


De dag begon al met vuurwerk. Een mooie voorbode voor een weekend waar ik me al tijden op verheugde: ik ging mijn vriendin verrassen met een weekendje weg. Dat verdient ze om allerlei verschillende redenen en dus had ik van alles verzonnen. Het begon bij dromen over een nachtje Nice, maar de uiteindelijke uitwerking was een klein beetje praktischer en niet minder leuk.

Allereerst gingen we naar de Tadema tentoonstelling in het Fries Museum in Leeuwarden. Een vriend van ons was heel erg betrokken bij deze tentoonstelling en dat maakte het extra leuk. Wat een succes voor het museum. Het was zo ongelofelijk druk, ondanks dat we kaarten hadden besteld online. Gelukkig hadden we veel bij te kletsen en konden de rijen ons niet echt veel schelen. En de drukte was niet voor niets: een intrigerende schilder, met prachtige werken, maar vooral een heel bijzonder levensverhaal. We waren allebei erg onder de indruk.


En toen was het tijd om het volgende deel van de verrassing te verklappen: op naar de boot, we gaan naar Schiermonnikoog. Je ziet wel dat ze heeeeel blij was. En ik dus ook!


En wat kan ik zeggen van het weekend? Het was fijn. Het was zo leuk om iemand te verrassen en blij te maken. En daarbij was het ook gewoon supergezellig samen. Toch bijzonder, een vriendschap van meer dan 40 jaar. Mooie gesprekken, fijne inzichten, zalig eten. En ook heel veel lachen. Fietsen op de tandem. Brede stranden. Net de zon zien ondergaan, wat een mazzel.

We fietsten, wandelden, dronken thee bij een strandtent, kletsten honderduit en genoten van het avontuur. Een cadeau was het, voor ons allebei.





























2 comments:

Anonymous said...

Wat maak je toch een prachtige foto's. Fijn om regelmatig een kijkje te nemen op je blog.
Extra leuk om nu foto's van de Waddeneilanden te zien omdat we over een paar weken naar Texel verhuizen.

wilmi said...

Wat lief en leuk is dat! Mijn meer-dan-40-jaar-vriendin nam me ooit mee op een eerste vliegreis (naar Rome) zoiets vergeet je nooit meer. Dat is er eentje voor in het koesterboek..

Dit vinden anderen leuk nu