Skip to main content

Terugblik op week 4 van 2017

Week 4 was vol. Niet alleen vol werk, maar ook vol leuke dingen.

Mijn mama was jarig en we lunchten lekker om dat te vieren.
We hadden nog een skiles en hebben weer wat meer geleerd. We kunnen niet wachten tot we echt de bergen af gaan suizen!



Ik ging een heerlijke dag naar de sauna met een vriendin en had als klap op de vuurpijl het fijne verrassingsweekend. De grote dingen die ik me blijf herinneren, omdat ze als 'afspraak' in mijn agenda staan.

Maar tussen die volheid was er veel meer. Dingen die niet op de agenda staan, maar wel een plek hebben in mijn dag. Want mijn 'doel' in mijn leven is niets groots, maar heel simpel: genoeg leuke minuten in iedere dag hebben.

In de ochtend aan het water bijvoorbeeld:





Of op mijn buik in de tuin, bij de eerste sneeuwklokjes die opkomen.


Tijdens een wandelingetje langs de grens van water en land, waar het ijs mooie vormen heeft.






Kijk maar eens goed, dit lijkt bijna wel een dier dat op de uitkijk zit.


Minuutjes in de vroeg ochtend, als het zonnegloren de lucht kleurt.


En vroege wandelingetjes door het land. Holland in de winter, is het geen pracht.




Iedere dag nu ook minuutjes Spaans. Steeds zo ergens tussendoor. Of 's avonds echt een half uurtje.



Even een minuutje stil staan en écht kijken naar hoe de amaryllis uitkomt.



Een half uurtje hardlopen in Siberia. Dat leek het echt, zo rond zonsopkomst, met die snijdend koude wind en al het sneeuw en ijs. Maar wat voelt dat goed!






Nog maar weer een minuutje uit het zolderraam turen.


En dan snel naar buiten. Het werk kan best een kwartiertje wachten, dan heb ik de tijd om de dag fijn te beginnen.



En ik kan ook regelmatig een minuutje (of wat) zalig luieren. Mijn leermeester geeft het juiste voorbeeld. Nu alleen nog beter leren spinnen.




Nog wat meer minutjes spaans.
 



 En weer een vroege ochtend aan het water. De zon komt al een half uur eerder op, steeds vroeger naar buiten om 'm te zien.




Een wandelingetje, waarbij ik toeren uithaalde om deze pegels op de foto te krijgen. Ze hingen aan het frame van wat in de zomer een steiger is. Ik wiebelde over de stenen en de sneeuw, me vasthoudend aan dat (ijskoude!) frame. Tot ik opeens met één been tot mijn kuiten erdoorheen zakte! Oeps! Snel doorstappen maar en warme droge sokken aan. Maar het leverde wel een mooi plaatje op.


Grappig is dat. Want terugkijkend naar de 'grote' dingen van de week, was het een heerlijke week. Maar wat ben ik blij dat ik steeds ook heb stil gestaan bij de kleine mooie minuutjes. Want als ik daarop terugkijk, was het echt een week om nooit meer te vergeten.


Dag januari!

Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Week 25: Midzomerweek - en zomer is het!

De week van midzomer, altijd een beetje een dubbel gevoel omdat de dagen weer korter gaan worden. Maar hee, de zomer is pas net begonnen en goed ook. Wat een heerlijke dagen! Werken is een beetje pittig met dit warme weer, maar als je klaar bent, begint er gewoon een heel nieuw stuk dag. En ook 's morgens vroeg is fijn, aan mijn strandje. Met zo'n begin voelt iedere dag een beetje als vakantie.




De bloemen die we Lotte gaven bij de voorstelling komen zo prachtig uit. Toverbalpioenen zijn het, en ze verkleuren langzaam van dieproze naar wit. 

Ik maak een wandeling door Purmerend op maandagavond, want Lotte doet een proefles dans. Later op de avond zwemmen we met vrienden heerlijk in het IJsselmeer en kletsen we in de tuin tot het donker is. 

Nu weer heel anders, de pioenen. Door het warme weer gaat het extra snel deze keer.


Tropenrooster: vroeg beginnen met werken. Tussendemiddag echt een uur lunchpauze en even heerlijk buiten zitten en op tijd weer klaar. 

Tijd voor een ijsje!

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …