Skip to main content

Vakantievibes - week 1

De kerstvakantie is altijd een beetje een rare vakantie. Ik bof enorm, omdat ik altijd vrij kan nemen, om te genieten van deze bijzondere tijd. Maar op de een of andere manier vliegen de twee weken altijd voorbij, waarbij ik van tevoren in mijn hoofd heb dat het een oneindig lange vakantie is. Met de Kerst, mijn verjaardag en Oud en Nieuw word je ook een beetje geleefd. Maar dit jaar vielen de feestdagen weliswaar ongunstig voor mensen met een baan, maar gunstig voor het vakantiegevoel. Na een week vol toeters en bellen, resteert er nog een week vol rust en niks doen.

En ook in de week met toeters en bellen probeerde ik zoveel mogelijk van het moment te genieten. Ik kijk even terug in de tijd.


Mooie ochtend aan het water. Deze dagen is de zon op zijn allerlaatst op, pas vlak voor 9 uur. Dat is fijn in de vakantie. Dan kun je laat opstaan en toch de zonsopgang zien.


Rocky weet wel wat vakantievieren is.


Heerlijk suf: een sudoko doen, met lekkere muziek op de achtergrond en Joost en Lotte aan het werk in de keuken.


Ik kreeg lieve dingen met de post. Kaartjes met lieve teksten, een mooie slinger en een haan waar ik erg om moest lachen. Heel lief, dank jullie wel!




Dit jaar hadden we lootjes getrokken en cadeautjes voor elkaar gekocht. Dat was zo gezellig!


Ik kreeg een muts die ik al een tijd geleden bij de kinderafdeling van C&A had zien hangen. Ik had 'm gepast, maar hij was net iets te klein en bovendien stond ie belachelijk. Lotte had me weggetrokken uit de winkel. Maar nu had ze de muts alsnog voor me gekocht. Op voorwaarde dat ik 'm niet aandoe als we in de bewoonde wereld komen ;).


Slapen gaat nog steeds meer af dan op. Maar ik hou me vast aan de 'op'. Zo af en toe met een slaappil maak ik redelijke uren, en omdat ik in de week voor Kerst ook nog ziekig was geworden, probeer ik me maar even te verzetten tegen mijn aversie tegen slaappillen. Ik ben vast niet direct verslaafd, hou ik mezelf maar voor.
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te doen wat goed voor me is: op tijd opstaan, licht therapie, 's morgens buiten wandelen. Yoga, Headspace, genoeg bewegen, en daarbij ook zoveel mogelijk rust proberen te pakken omdat mijn verkouden lijf gewoon moe is. En er proberen niet teveel aandacht aan te besteden. Alles is in beweging, het gaat weer voorbij, en als je om je heen kijkt, dan is er zoveel moois. Het is vakantie. Ik hoef niks. Dus ik struin lekker over het strandje.




Ik geniet van Lottes opgeruimde kamer en haar mooie tekening op haar whiteboard.


Ik moet lachen om de mannen, die in Joosts nieuwe aanwinst spelen.


Op een dag waarop ik me wat beter voel, besluit ik weer eens lekker te gaan hardlopen. Heel rustigjes, met wandelpauzes, maar wel lekker naar buiten.


Het is er zo mooi en ik ben zo blij dat hardlopen bestaat. Soms als uitdaging jezelf steeds weer te verbeteren. Soms gewoon voor het gevoel dat je lééft.




Er zijn stralende ochtenden. Maar ook hele grijze mistige dagen.







Ik maak wandelingetjes tussendoor en lig onder een dekentje op de bank.




Na alle Kerstdrukte geniet ik extra van de ochtendkoffie aan het water.


Ik stop veel fruit in mezelf en de familie.


En ik geniet van ieder straaltje zon.
Op een dag, op een rondje door de tuin, zie ik zelfs een prachtig blauworanje ijsvogeltje over het water scheren. Wauw! Wat een ervaring. Ik ben er de hele dag blij van.


Met Isa ga ik naar deze geweldige film. Een hele leuke avond samen.




Helaas krijgt een nieuw virus me te pakken, mijn holtes zijn pijnlijk, mijn oren ploppen de hele dag, ik heb hoofdpijn en ben rillerig. En ik hoest zo hard en veel dat iedereen gek van me wordt. Maar weer een nieuwe gang naar de apotheek en de drogist voor een nieuw aanvalsplan. Tjsa, half Nederland is gevloerd. Domme pech.


Maar, dik ingepakt, ga ik toch lekker naar buiten iedere dag.


En gelukkig hebben de kinderen niet zo veel last van mij (en ik niet van hen). Lotte heeft een hele gezellige Sinterkersteroudennieuw met 6 vriendinnen. Ze hebben cadeautjes voor elkaar gekocht en blijven slapen. 's Morgens hebben ze zelf de ontbijttafel gedekt, met de kaarsjes aan. Zo gezellig voor ze!


En zo is het al met al een hele volle en fijne eerste week van de vakantie!

Comments

Heidi said…
Wat dapper dat je de mooie dingen weet te ontdekken in zulke brakke weken!
Beterschap hoor, t zit je niet mee!
Anonymous said…
Wat een mooie plaatjes weer. Genieten!
Nog van harte gefeliciteerd en ik hoop dat je je spoedig beter voelt.

Manon

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more