Sport recap 2016 en een tip voor 2017

Het nieuwe jaar is alweer begonnen, maar ik kijk toch nog even terug op 2016. Op sportgebied..

In het begin van het jaar had ik mezelf als doel gegeven om te genieten van het sporten. Sport als tool en niet als doel, zeg maar. En dat heb ik gedaan! Ook wilde ik 'gewoon lekker actief zijn' en gemiddeld een uur per dag actief bewegen.

In november en december zakte de boel door slaapgebrek en niet fitterigheid een beetje in. Zal ik het gehaald hebben?

Eerst even terugkijken op de laatste twee maanden:
November: 
Aantal geregistreerde stappen: 233.7123
(ik vergeet mijn up steeds vaker om te doen, word wat lakser daarin)
Running: 78,8km
Wandelen: 35,7km
Yoga: 157 minuten
Pilates: 5 uur

Totale tijd: 25 uur en 53 minuten

December: 
Stappen: 256.556
Running: 36.1km
Wandelen: 52.7km
Yoga: 178 minuten
Pilates: 2 uur

Totale tijd: 18 uur en 52 minuten

Een beetje minder van alles dan in de overige maanden, maar.... tatatatadaaaa
Alles bij elkaar in 2016 toch 366 uur en 28 minuten gesport!

Wat leuk!

Ik hou het erin voor het komende jaar. Sporten voor de lekker, gewoon actief bezig zijn, verschillende sporten blijven doen en ervan genieten.

Voor iedereen die 2017 ook sportief wil beginnen heb ik een tip: De Yoga Revolution van Adriene.

Afbeeldingsresultaat voor yogarevolution adriene

Ik heb al veel vaker over haar verteld en dit is het derde jaar dat ik haar 'yoga challenge' in januari doe. Iedere dag heeft ze een nieuwe youtube les. En dit jaar vind ik tot nu toe het leukste van allemaal. Het is net wat pittiger dan vorig jaar, maar rustig genoeg om te kunnen doen, ook al ben ik nog niet fit. Ze vertelt er erg veel bij, voor de echte yogaliefhebber is het misschien teveel geklets. Maar hierdoor krijg je wel heel veel mee van de achterliggende gedachtes van yoga.

Deze week is het voor mij iedere dag een cadeautje geweest.
Geef jezelf dat cadeau ook! Het kost niets! http://yogawithadriene.com/revolution-31-days-of-yoga/

3 comments:

Anonymous said...

Het is nou ook weer niet zo dat je er door al dat sporten beter uit ziet. Dus sla vooral niet door, zou ik
Zeggen.




Myrthe.

jojoco said...

Hah, dank voor je vast vriendelijk bedoelde opmerking, daar knapt een mens van op ;).

Gelukkig beweeg ik vooral om me lekker te voelen. Wat dat betreft voel ik me helemaal thuis bij de Bever reclame:

NIEMAND
IS EEN
BINNENMENS
Niemand is gemaakt om binnen te zitten. Toch is dat wat we doen, gemiddeld zo’n 21 uur per dag. Dus ga wandelen, fietsen of kiten. Doe wat je wilt, maar doe het buiten. Dat voelt veel beter.

Anonymous said...

Super! Ik zou soms willen dat ik jouw mentaliteit had qua sport! Buiten fietsen en wandelen lukt me nu nog wel, maar zodra ik me wat minder fijn voel (vooral van okt-maart) lukt het me totaal niet meer! Ga je je nog een bepaald sportief doel stellen in 2017? En ik vind je er prachtig (en gezond!) uit zien,
Mireille

Dit vinden anderen leuk nu