Skip to main content

De eerste week van januari


Random leuke dingen uit de eerste week van januari. Ik begin het nieuwe jaar aan het water en maak daarna schoon schip. Een paar uur lang poetsen en schrobben en de houten vloer van een nieuw laagje natuurzeep voorzien. Heerlijk, zo'n schoon huis!


De diadeem van een van de kleine gasten van het Oudjaarsfeest was kwijt. Ik zocht overal en had door het schoonmaken ook in alle hoekjes en gaten gekeken. Dacht ik. Want waar bleek de diadeem zich te verbergen? :))))


Prachtige ochtenden. Het is altijd maar een paar minuutjes ofzo, maar dit stukje van de dag maakt me zo blij en gelukkig. Grappig hoe die paar minuten een heel verschil maken in hoe je de rest van de dag tegen de dingen aankijkt.


Nu was het nog eens extra feestelijk op de dijk.


Zo leuk! We hadden skiles met zijn viertjes. Ik dacht nog dat ik er niks van zou bakken, maar het was makkelijker dan ik dacht en nog in dezelfde les skiede ik helemaal van de hoogste top in mooie bochten naar beneden. Dat ik daarbij door beide dochters werd ingehaald, dat laat ik maar even terzijde. Heerlijk om met zijn vieren dingen te doen en actief te zijn. Ik ben vast een sentimentele oude muts, maar ik zie hoe snel het gaat, dat opgroeien. Gisteren waren ze nog kleine muppets die we meenamen naar het Twiske. Nog zo'n 'blink of the eye' en ze leven op zichzelf. De tijd als gezin nu, met elkaar, koester ik maar even extra.

Op de terugweg zagen we prachtige luchten.


En daar was de zon weer. Iedere dag een beetje vroeger!



Winter! Vorst! Ik vind het heerlijk!


Met Lotte ging ik naar Amsterdam, naar de geweldige dansvoorstelling Liefde, van Theater Maas. Erg van genoten. Daarna nog struinen door de stad.












Heerlijk hoor, die drukte, die etalages, alle gekke mensen, die lichtjes. Maar als ik dan thuiskom en vanaf de bank dit uitzicht heb, dan ben ik nog gelukkiger.



Daar is de ochtendstond alweer. 





Nu het ergste hoesten weg is, trappel ik van ongeduld om weer lekker te gaan lopen. Kleine stukjes, wandelpauzes. Maar het ging lekker! Als ik dan met mijn hoofd in de wind loop, zon op mijn gezicht, dan ben ik zo blij met die gekkigheid die ik hardlopen noem. Ik hobbel langs de dijk, word ingehaald door soepele lopers, maar ik geloof niet dat zij er zo vrolijk worden als ik word. Dat vrijheidsgevoel. Niet in woorden te vangen.


Ik kreeg een lief cadeautje. En alleen de manier waarop het in was gepakt was al een cadeautje op zich.


We puzzelden lekker. Heerlijk die suffigheid in een warm huis, terwijl het buiten koud en guur is.


Begin van een nieuwe dag. Koffie aan het water.


Grappig, google photos schotelt me regelmatig kijkjes terug in de tijd voor. 7 jaar geleden, zo'n enorm pak sneeuw. Wat was dat leuk!

 Van een beetje buiten voel je je altijd een heel stuk beter.


Ik had zo'n gezellige middag met Fleur, die langs kwam. We kletsten en wandelden en kletsten nog meer en we aten versgemaakte zoeteaardappelsoep en toen waren er zomaar een paar uur voorbij.


Onze Rocky heeft verdacht veel weg van Bob ;)


Iedere dag een potje yoga. Ik heb 't al eens gezegd, maar deze serie is zo leuk! Iedere dag anders. Een half uurtje duurt het. Dat lijkt misschien lang, maar vliegt voorbij!


Winters Edam. Het blijft een plaatje.


Er zit sneeuw in de lucht.


Net een Oud Hollands schilderij zo. Mijn nieuwe bloemen.


Kijk dan, die roos! Zo mooi. En hij ruikt ook nog eens heerlijk.


En ja hoor, er zat sneeuw in de lucht. Een piepklein wit laagje siert het paadje.


Wij zoeken het bos op waar meer sneeuw ligt, maar daarover later meer....


Deze las ik uit de afgelopen weken. Vier totaal verschillende boeken, maar allemaal hadden ze iets. Een historische roman, over Jacoba van Beieren, die in haar 35 jarige leven meer meemaakte dan menig bejaarde van nu. Bob de straatkat, omdat ik na de film ook het boek wilde lezen. Het las lekker weg, maar gek genoeg vond ik de film beter. Voor jou, een romantisch boek van Jojo Moyes. Iets teveel Incroyables, maar toch lekker geschreven en fijn wegleesbaar. En tot slot het relaas van vader en dochter Terlouw, die een seriemoordenaar in huis hadden. Hoe gaat dat? Hoe kun je dat niet doorhebben? Intrigerend verhaal.


Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …

Zomers weekend

Zo'n zomers weekend vraagt erom om in het water te beginnen. Heerlijk stuk gezwommen. Alleen nog een staart en ik ben een zeemeermin ;).



Met Lotte maakte ik dit heerlijke toetje: Rabarber in kleine stukjes even koken. Banaan erdoor, schepje suiker en wat custardpoeder, in stukjes geknipte marshmellows erover en dan in de oven.


De perfecte mix van zuur, zoet, romig en zomer.


Boek uitgelezen. De recensies waren niet zo positief, maar ik vond het een bijzonder boek. Over een vrouw die in de jeugdzorg werkt en daarin alles goed wil doen, maar ondertussen haar eigen zoon uit het oog verliest.
De zoon komt door allerlei suffe omstandigheden en domme puberkeuzes in de ene na de andere ellende terecht. Mede door zijn vrienden die praten in osso en wallah en andersoortige straattaal.
Een derde hoofdrolspeler is de uitgerangeerde leraar, die tegenwoordig liever vogels kijkt maar een beginnende vriendschap sluit met de zoon.

Als de moeder op haar werk in de problemen komt omdat er een kind …