Skip to main content

Allerlei leuke dingen uit week 3 van 2017

Even terugblikken op week 3. Wat een leuke week! Nu het slapen wat beter gaat (ik durf het eigenlijk nog niet hardop te zeggen, maar het is wel zo, ik slaap meer nachten best goed dan slecht) krijg ik ook weer meer energie voor leuke dingen.

Maandag ging ik met een vriendin naar Rotterdam, naar het concert van Rufus Wainwright en het Amsterdam Sinfonnieta. Ik kende de hele man niet, maar ik laat me graag verrassen. En naast dat het supergezellig was met Roos, was het concert erg bijzonder. Een combi van klassiek en pop en dan ook weer heel veel verschillende stromingen. Een prachtige stem heeft hij, maar het orkest erbij maakte het echt speciaal. Zo vaak hoor ik niet een klassiek orkest live en echt, het is zo indrukwekkend. 


Dinsdag was ik druk aan het werk overdag, tot ik een lief appje kreeg van een vriendin over dat ze aan me dacht met dit mooie weer en naar buiten ging. Inderdaad. Het was stralend weer en ik waaide even mijn hoofd leeg met een heerlijke wandeling over de dijk in het stralende weer.


Ik maakte havermout op een iets aangepaste manier. De appelstukjes liet ik vast een beetje stoven/bakken in een heel klein laagje water, met rozijntjes en kaneel erbij. Het huis rook helemaal naar appeltaart. Pas toen de appeltjes een beetje zacht werden deed ik de havermout en melk erbij. Winters ontbijtje.


Het Ibiza-uitje van anderhalf jaar geleden gaat in de herhaling. Samen met Pascal en Brigitte planden we een bezoek aan Petra in, wat we gaan combineren met een vakantietje ergens in de buurt. Het boeken op zich was al een feestje, met versgemaakte appelcake, gezelligheid en voorpret. Het duurt nog even, maar dat is extra tijd om ons te verheugen!


Het vroor dat het kraakte en de wereld was wit. Ik maakte heel wat wandelingen door het prachtige landschap. Echt, het verveelt me nooit.





Ik liep een kort verwonderrondje hard in de vrieskou.


Sinds ik mezelf op Facebook heb verwijderd, vond ik dat ik wel wat leuks kon doen met de tijd die ik daarmee bespaarde. En zo ben ik met Spaanse les begonnen. Heel vroeger wel eens cursussen gedaan, maar nu had ik zin om het weer op te halen. Ergens las ik een artikel over Duolingo en ik heb een profiel aangemaakt. Sindsdien ben ik iedere dag zo'n tien minuten aan het oefenen. Het is niet veel en gaat niet snel, maar het is hartstikke leuk en over een maand is het alles bij elkaar toch dik 300 minuten.... Kan ik straks in Spanje Spaans praten met Petra en de mensen daar.


We gingen een avond Thais eten met vrienden en hadden alle tijd om lekker bij te praten en te genieten van heel veel verschillende gerechten en smaken. Lang leve vriendschap.


Leuke werkafspraken op leuke plekken, waar ik ergens dit grappige karretje tegen kwam. Het was een lange werkdag, donderdag. Dat heb je wel eens, dan begint de eerste afspraak vroeg en deze keer moest ik zelf ook nog een training geven aan het einde van de dag, zodat ik pas om half 11 thuis was. Geeft niets, het hoort erbij. Bovendien was mijn klant zo blij dat ik bloemen en wijn kreeg, vond ik super attent.


En mijn motto: work hard play harder.

De tekst van 'Zo voorbij' van Diggy Dex vind ik een mooie:

Wakker, opstaan, ontbijt, werk, afspraak, bellen, lunch, haast,
krantenkoppen schreeuwen, uit alle macht, crisis.
Een team, procent, de koopkracht gedaald.

Naar huis, file, boodschappen, stress.
Geen tijd voor een praatje meer, geen tijd ik moet weg.
Doorgaan, spitsuur, en je ogen op het scherm.
Druk doen met van alles, en het missen van de kern.

Is er tijd om nog te leven?
Tijd om nog te zien?
Wie heeft de tijd want het is zo voorbij.
Tijd om nog te spelen, of je uren te vervelen.
Ik mis de tijd van jou en mij.
Zo voorbij, zo voorbij.
Wie heeft de tijd want het is zo voorbij.
Zo voorbij, zo voorbij.
Wie heeft de tijd want het is zo voorbij.


Het is niet nieuw, want sinds we wonen waar we nu wonen, maken we heel bewust keuzes om veel tijd vrij te maken voor leuke dingen. Maar het blijft af en toe lastig, want in de drukte van werk, huis, kinderen, boodschappen, regelen, die iedereen wel heeft, is het vaak makkelijker om maar met de stroom mee te drijven. En niet bewust tijd te maken om te spelen.

Maar deze vrijdagochtend niet. Ik had al een filmpje gezien dat er geschaatst werd. Ik zeg je: geschaatst! Op natuurijs! In Nederland! Dat wil ik ook. En uiteindelijk gingen we dus gewoon. Sneek was al met al zo'n uurtje rijden en toen stonden we al vroeg op het ijs. Genieten met een hele grote hoofdletter G. Soms moet je niet te lang nadenken maar de dingen gewoon Doen!


Later die middag kwamen mijn vriendinnen uit de Beemster borrelen. Een paar ervan zie ik nog heel vaak, maar sommigen maar af en toe. Toen Petra in Nederland was, organiseerde zij een borrel en dat vonden we allemaal zo gezellig dat we onder elkaar zeiden 'dat zouden we eigen vaker moeten doen'. Dat zijn van die dingen die ik wel vaker zeg. Ik zou eigenlijk vaker een stukje huis grondig moeten opruimen, vaker naar theater, vaker vul zelf maar in. En vaak komt het er dan toch niet van. Nu nam ik het heft in handen en plande het gewoon in. Ik haalde lekkere hapjes, maakte mijn zoeteaardappelpompoensoep en we hadden zo'n supergezellige start van het weekend. Goed dat we dit nu vaker doen ;).




En ik deed iedere dag wat ik graag doe: om me heen kijken en het mooie vastleggen. Voor mezelf, zodat ik er later nog eens stil bij kan staan. Maar ook om te delen. Met mijn gezin, maar ook met jou, als je hier leest. Hopelijk word jij ook een beetje blij van de mooie dingen die ik zag deze week.








Comments

Sil said…
Wederom dankjewel!
Ik word hartstikke blij van je prachtige foto's en je blik op het leven!
Het doet me goed :-)
Ja hoor. Heel fijn om de mooie natuur fotos te zien en te lezen wat je deze week weer gedaan hebt. bedankt.
Selien
Anonymous said…
Wouw, een vuurdraak in de lucht. Wat een prachtige plaatjes.. Ik geniet ervan!! Hartelijke groet, Claudia
Anonymous said…
Toepasselijk liedje, meteen gaan luisteren. Deze week ook heerlijk uurtje natuurfoto's gemaakt toen alles zo mooi bevroren was.

Groetjes,
Manon

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more