Winterochtend aan de dijk


Winterochtend aan de dijk.
Waar de winter de tijd is om een beetje langzamer te gaan, gaat mijn hoofd juist steeds sneller. 
Het zal wel te maken hebben met het slaaptekort, want hoewel er gelukkig nu regelmatig nachten zijn dat ik wél goed slaap, breekt de vermoeidheid me intussen een beetje op. Kleine dingen worden groot in mijn hoofd en de 'to do's' buitelen over elkaar heen. Een spaghetti van gedachten en constant het gevoel dat ik iets vergeten ben. Doodvermoeiend. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mensen op me heen. 

Het helpt me wel een beetje om niet te ver vooruit te kijken. Hier in het nu, daar ben ik. Alles wat straks gedaan en geregeld moet worden, komt dan. Dat lukt natuurlijk meestal niet zo heel erg goed, maar als ik naar buiten ga voor een wandelingetje en kijk naar de vogels en het licht, dan is alles precies zoals het zijn moet.





















1 comment:

Sil said...

Práchtige foto's!!
En fijn dat het buiten zijn je wat helpt. Ik hoop dat je spoedig lekker slaapt en uitgerust wakker wordt!
Ik herken de 'spagetti' wel, mooi woord ervoor: die houd ik erin :-)

Dit vinden anderen leuk nu