Blijmakers

Wat random blijmakers voor de zondagochtend.

Deze vis liet me zo lachen gisteren. En wat is het ontzettend mooi geworden, de passage tegenover de Bijenkorf. Wow. Onnederlands sjiek. Het plafond met prachtige kroonluchters en supermooi mozaik, lampen in de vorm van klompen, in groen glas, een schitterend ingelegde vloer. En dus deze vis. Take some Mokum with you.


Thuiskomen en kaarsjes aansteken. Deze tijd is toch wel de allerknuste tijd van het jaar.


Ik loop een beetje achter met veel dingen. De meeste van deze carpool karaokes heb ik nog niet gezien, maar deze kwam ik tegen en ik werd instant verliefd. Wat een leukerd, die Bruno Mars. En wat kan hij zingen! Ik zocht zijn andere nummers op, via Youtube, en zong hard en vals mee terwijl ik wel een uur stond te dansen (ondertussen Isa oogrollend in de keuken). Ik ben fan en ik kan me niet voorstellen dat iemand hier niet vrolijk van wordt.



Superblijmaker: een zak patat. Van die hele goed knapperige, precies zout genoeg. En dat dan met je gezicht in het zonnetje opeten.


Lichtjes, lichtjes, lichtjes. Zo sfeervol in Amsterdam. Maar ook hier in het dorp, waar alle tuinen mooi versierd zijn. I love it.


Ochtendritueel: de kippen even uit het hok laten, zodat ze buiten kunnen scharrelen. In mijn laarzen, met een kopje koffie kijk ik dan naar ze, hoe ze de lekkerste zaadjes uit hun voer pikken, rondscharrelen met die gekke poten van ze en hoe de haan ze een beetje in het gareel houdt. Het kuikentje Frosty groeit en doet het hartststikke goed, hij/zij maakt het meeste herrie van allemaal. 
Iedere dag een beetje geluk.



Instagram is op zich al een blijmaker. Heerlijk om door een tijdlijn vol moois te scrollen. Maar deze heb ik wel tien keer bekeken. De hemel op aarde. Toch? Om ondanks de regen en de viezigheid volop te genieten en buiten te spelen. Gek eigenlijk hoe de meeste volwassenen dat in de loop van de tijd afleren. En zo sluit ik af met mijn motto: Never grow up, it's a trap.


Oh nee, ik sluit af met iets Kersterigs. Nog een Carpool Karaoke, iedereen heeft 'm vast al wel voorbij zien komen hier of daar. Een lekkere meezinger, het blijft kerstlied nr 1. (en geef dat arme mens een nieuwe bh voor de kerst....)

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu