November days


November is begonnen met kou en veel regen. Door de wintertijd is mijn interne klok een beetje doorgeslagen. Echt raar wat zo'n uurtje tijdsverschil doet (en wie weet komt het wel helemaal niet daarvan, dat kan natuurlijk ook), maar ik word opeens 's nachts steeds om 4 uur wakker en val dan pas weer in slaap zo vlak voor de wekker gaat. Een dagje is dat prima te doen, maar na een week word ik er overdag chagrijnig en lamlendig van. Maar even extra goed op mezelf letten, de daglichtlamp er weer bij gepakt, veel naar buiten, dan komt 't vanzelf wel weer in orde.


De ochtenden zijn in ieder geval prachtig.


De kou en korte dagen brengen ook veel fijns. Heerlijk om de kachel weer aan te stoken. 's Avonds met een boek op de bank, kat in de buurt.


Weer zo'n mooie ochtend.



Hoewel ik ooit eindexamen deed in wiskunde B snap ik er niks meer van wat Isa moet doen. Ze snapt 't zelf gelukkig wel. Harde werkster, naast wel drie baantjes op het moment (en een sollicitatie voor een vierde) heeft ze ook toetsweek gehad.


Ik ga maar naar buiten om het lamlendige gevoel van me af te schudden. 





Zoals de Bever reclame zegt: Van een beetje buiten voelt iedereen zich beter. Zo is het maar net!


En die dreigende luchten zijn ook wel spectaculair vind ik!



Heuveltraining. Je ziet 't niet zo goed, maar dit is best een stukje omhoog. De grootste 'lange' heuvel hier in de polder in ieder geval. Ik bestormde 'm in de wind en de regen 10x, in best een pittig tempo. Leuk om te merken dat ik steeds sterker word.


Zo leuk: iemand volgt me op Insta en zag dat ik zo enthousiast was over surfen. Ze stuurde me dit. Wat is dat gaaf he? Leuk hoe die on line lijntjes soms in het echte leven ook tevoorschijn komen.



Ik las veel half de laatste tijd. Dan begin ik vol goede moed in een boek, maar na een aantal hoofdstukken dan heeft het me nog niet gegrepen. Terug naar de bieb dan maar en weer een nieuwe stapel.



Deze las ik wel uit en hoewel ik Griet op de Beeck prachtig vind schrijven, is het me eigenlijk een beetje te zwaarmoedig.


Lekker knuffelen met Sammy.


Weer een prachtige ochtend.






Het regent buiten, maar ik wil hardlopen. Even moed verzamelen.








Wat een regenbogen de laatste tijd. Zo mooi!



Zaterdag, met Joost lekker wandelen, in Meijendel bij Wassenaar en bij Clingendael om ook nog wat 'echte' herfstkleursfeer mee te pakken.












De natuur is overal goed voor!


1 comment:

Tineke said...

Echt weer deze laatste dagen om te lezen. Ik lees heel veel buitenlandse thrillers. Mocht je behoefte hebben aan titels laat het me weten en ik maak een lijstje voor je.

Dit vinden anderen leuk nu