Portugal: ochtendtrail


Door het uur tijdsverschil is het steeds nog donker als ik wakker word. Voor zonsopkomst heb ik mijn renschoenen al aan en sta ik te trappelen om de buurt te verkennen.

In de schemering ren in de steile heuvel af naar de kliffen, waar het geweld van de oceaan goed te horen is en de wind door mijn haren waait.

Ik volg de paadjes, langs steile afgronden en tussen kleurrijke rotsplanten. De hei is paars en steekt af tegen de oranje aarde en de gele bloemetjes. Na iedere bocht is het uitzicht anders. Her en der staan busjes met surfers die hier hebben overnacht en met verwarde haren checken hoe de golven zijn. Een aantal fanatiekelingen ligt al in het water.

Ik ren hier tussendoor, goed uitkijken, want de paadjes zijn vaak glad en vol gekke stenen en uitstulpingen. Ik stop regelmatig voor een fotootje en om een beetje uit te hijgen, want het is best pittig om hier te lopen. 

Maar mijn bloed stroomt en mijn hart klopt wat sneller. Ik juich inwendig en hardop. Dit is Leven!



Over strandjes, door kruipdoorsluipdoorpaadjes tussen bamboebossen. Over rotsen. En steeds maar weer die golven van de oceaan.






Een video die is geplaatst door jopluktdedag (@jopluktdedag) op







Wat is de natuur toch machtig mooi.


En kijk dit dan. Pal op de wind, op een overhangende rots; een piepklein tentje. Die surfers. Die leven pas echt met de elementen.







No comments:

Dit vinden anderen leuk nu