Hoe start je de week?


Maandagmorgen. Echt zo'n morgen waarbij mijn hoofd vaak vol zit van alle dingen die ik deze week wil doen. Zeker in de laatste week voor de herfstvakantie is het druk. Niet alleen met werk, waar veel gebeurt momenteel, ook de belastingaangifte en de BTW moeten gedaan. Ik wil een cadeautje regelen, een restaurant reserveren, moet nog een abonnement opzeggen, de tandarts regelen, de wassen doen, voor de vakantie dingen voorbereiden. Ga zo maar door. Het zijn allemaal maar kleine dingen en het is ongelofelijk luxe dat ik tijdens een werkdag van alles tussendoor kan doen, maar zo aan het begin van de week voelt het wel eens alsof er een enorme vloedgolf op me af komt.
Onnodig, want ik plan mijn weken meestal prima en heb tijd genoeg om alles rustig te doen, maar zeg dat maar eens tegen je maandagochtendhoofd.

Daarom deed ik dit.


In plaats van gehaast naar mijn computer te gaan, trok ik mijn laarzen aan en liep de dijk op, net voor de zon opkwam. Het was prachtig.


Er hing mist over het land en ik wandelde rustig een rondje over het erf.


Wat is het leven dan opeens heerlijk overzichtelijk. Het land, de koeien, de vogels in de lucht. Het geluid van een vliegtuig (en nog een en nog een). De wereld is helemaal zo slecht nog niet. Ver weg van het grote wereldnieuws is datgene wat dichtbij is niet zo complex.




Wat is de maandagmorgen mooi. Vooral deze. Vooral precies nu, nu de zon voorzichtig doorkomt.






Nog één keertje de dijk op. Nog heel even op mijn hurken kijken en luisteren.

Een video die is geplaatst door jopluktdedag (@jopluktdedag) op


Om half 9 zat ik volkomen tevreden, met veel energie en nog vol blije verwondering over deze start van de dag achter mijn computer. Aan de slag! Ik ga ervoor!




3 comments:

Anonymous said...

Dank, de dinsdag ochtend zo beginnen is ook heel fijn!!
Een stille meegenieter van je mooie foto's
Sylvie

Anonymous said...

Wat een prachtige foto's weer!

Groetjes,
Manon

Femke said...

Fijn dat de natuur onze stille kracht is...

Dit vinden anderen leuk nu