Wonder in the new week


De nieuwe week is inmiddels al weer een oude week, sterker nog, het weekend is alweer begonnen.
Maar één moment van de week staat in mijn geheugen gegrift.

Joost en ik maakten een avondwandeling, verderop langs de dijk. Ik verzamelde veren en we zagen de lucht veranderen. In de verte leek er wel brand: oranje, roze, paarsachtige tinten. Op zich al mooi om naar te kijken. Maar toen we een grote groep spreeuwen zagen vliegen werden we echt stil.
Ballet in de lucht, zwermen vogels die uitbolden, weer samenbalden, een steeds veranderende vorm in de lucht. Magisch blijft zoiets, dat ze niet tegen elkaar opvliegen. We hebben een heel tijdje staan kijken en genieten.








Verder maakte ik een heerlijke lunchwandeling in Utrecht tijdens een kantoordag daar.













Ook is onze kip nog steeds broeds en blijft de aardbeienbak trekken. Een paar keer per dag haal ik haar eraf en zet haar bij het eten bij het hok. Maar steeds komt ze weer terug. 's Morgens zit ze er als een verzopen kat weer bij, ondanks dat ik haar in het donker in het hok zet. Dus iedere ochtend droog ik een kippie af.


Ook maakte ik een heerlijke duurloop. Een nieuwe route, dat maakt het altijd leuk. En een nieuw soort training, met langere intervalblokken, afgewisseld met stukjes wandelen. Vijf blokken van 1000 - 800 - 600 meter hardlopen, afgewisseld met 250 - 200 - 150meter wandelen. In totaal 15 kilometer en ik liep ze als een zonnetje! Door die wandelpauzes tussen de hardloopintervals blijf ik op krachten en kan ik het tempo in de renblokjes redelijk hoog houden (tussen de 5.50 en de 6.36) en de laatste blokjes zelfs wat sneller dan de eerste blokjes doen. Ondanks het wandelen is mijn totale tempo uiteindelijk niet eens lager, dan wanneer ik alles zou hardlopen. Ik blijf het een supercombi vinden, dat runwalkrun!



Wel een megahonger, dus heerlijk verse pastasaus gemaakt.


En een enorme berg gegeten!


1 comment:

Conny - Alias Papillon said...

Komt me bekend voor: ik heb ook altijd zo'n mega honger na het hardlopen. Daarom maken we voor onszelf op zondagmorgen altijd een heerlijk roerei met gerookte zalm, gebakken tomaat en avocado. Dan kan ik er weer tegen.

Dit vinden anderen leuk nu