Hallo september


Hallo september, fijn je weer te zien! Misschien ben jij wel mijn lievelingsmaand. Niet meer zo heet dat je niets meer kunt doen, maar wel met veel mooie dagen die stuk voor stuk als een cadeautje aanvoelen, meer nog dan in de 'echte' zomer, waarbij ze vanzelfsprekender zijn.
De maand van opnieuw beginnen op school, terug naar de routines en de dagelijkse dingen waar ik ook zo van hou. Dat is wel grappig, want zo aan het einde van de vakantie heb ik altijd een beetje een melancholisch gevoel, alsof het 'mooie leven' dan weer afgelopen is. Maar de afgelopen jaren blijkt eigenlijk ieder jaar opnieuw dat het dagelijks leven juist zijn charme weer heeft en dat het mooie leven niet ophoudt, maar misschien wel nog wat specialer voelt, omdat de leuke dingen extra leuk voelen na een dag hard werken. Ik heb mezelf een tijd geleden als doel gesteld dat ik een leven wil hebben, waarvan ik niet op vakantie hoef. September is bij uitstek een maand om dat te oefenen.


In de ochtenden voel je dat de herfst eraan komt. Zo mooi vind ik dat, die nevel op de weilanden.


Heerlijk in het avondzonnetje.


Hai Rocky! Goedemorgen!


En nog een keer de zon.


Hardlopen. Ik ben weer wat actiever aan het trainen en ik vind het LEUK!


Weer een beetje aan mijn snelheid werken, zodat mijn basissnelheid ook weer wat omhoog gaat. 30-20-10 training en cool om te zien dat de sprintstukjes ook echt best snel gaan! Even de boel aanjagen!


De eitjes worden tegenwoordig thuisbezorgd. Wat een service.


Lunch voor Joost en mij, niets gaat boven verse eitjes.





Al heel lang loop ik met een rugzak. Lekker praktisch, maar echt mooi of ladylike is anders. Nou ben ik sowieso steeds minder ladylike en bevalt me dat prima, maar een mooie tas, dat is toch wel iets voor het leven. Maar ja, een echte leren tas koop ik alleen maar als ik 'm ook echtechtecht mooi vind. Op instagram zag ik een prachtige voorbij komen. Van het mooie merk Kee-cie. Met een print van fluitekruid aan de binnenkant. Die wilde ik wel even in het echt bekijken. Dus toog ik naar Amsterdam en struinde door de Tsaar Peter Buurt en langs de Middenweg. Heerlijk, in Amsterdam, met al die leuke winkeltjes en straten en in deze buurten nog niet zo vol met toeristen als in het centrum.











In the end was de tas niet zo mooi als ik verwachtte, net te klein. Maar een leuke dag had ik wel gehad.


Hah! Het water is weer helder. Het was een tijd zo zwart. Het stinkt nu wel enorm naar rottend wier dat op de kant ligt, maar hee, een kniesoor die daar op let.


Dit is nu groot geluk. De afgelopen weken na de vakantie deed ik niet 'echt' boodschappen, maar aten we wat er nog was en wat ik tussendoor haalde. Nu met de echte schoolweken voor ons, deed ik weer grote boodschappen voor de hele week op zaterdag. Heerlijk veel groente en fruit. Daar kan ik dan echt helemaal gelukkig van worden. Fijn van de markt ook, deze enorme hoeveelheid kostte me 42 euro volgens mij.



Mislukt. Ik gluurde stiekem van buitenaf en zag hoe lekker ze bezig was met haar huiswerk. Maar op de foto wilde ze niet... Sorry Lot, maar ik vind je zo lief zo.


Verwen-after-run-gebeuren


Bloemen van Joost.


Rondje tuin om te oogsten.


Daarna er een lekker toetje van gemaakt.


Met vriendin naar deze gave film geweest. Over een vader die met zijn zes kinderen ergens of the grid leeft in de bossen in Amerika. Als de moeder overlijdt, willen ze naar het afscheid en maken ze een roadtrip door Amerika.

Mooie dilemma's over wat nu zielig is: zo afgelegen leven, zonder school en contact met het 'echte' leven, of onderdeel zijn van de Amerikaanse maatschappij, met een overvloed aan consumptie-artikelen en bijbehorende stress, ongezonde levensstijl etc.

De waarheid zal zoals altijd wel een beetje in het midden liggen, maar mij motiveert het extra om vooral veel te genieten van het buitenleven. (al doe ik dat volgens mij altijd al wel)

Een aanrader, deze film, met prachtige muziek en beelden.


Ha! Dat is cool! Ik heb nu een aantal jaar een abonnement op Headspace en ben er nog steeds dol op. Nu hebben ze onlangs nieuwe packs geïntroduceerd met Headspace voor sport. Gaaf!
Ik maak mijn Kindness serie nog even af en ben heel benieuwd naar deze nieuwe.





Weekend. Vriend Rob kwam langs en ze kookten samen. Back to Basics, Captain Fantastic style in het vuur.


Ik maakte er een fijne salade bij met de verse groente en fruit. Feest!



1 comment:

Sil said...

Wat een heerlijke logjes maak je weer!
Ik geniet!
Dank voor het delen!

Dit vinden anderen leuk nu