Een keek door de week


Even bladeren door de foto's op mijn telefoon. Steeds dezelfde beelden komen terug, de zon, de mooie luchten, de tuin. Het zijn dingen die me keer op keer weer doen verwonderen.


Juist de herhaling van de dingen geeft ze extra glans. De dijk, die daar al eeuwen ligt en die zo mooi door het land heen slingert. Iedere ochtend beklim ik 'm en kijk ik uit over het water.


De kippies die lekker scharrelen in de tuin.


Gewekt door het zonnetje. Goedemorgen!


Na de Damloop by night was ik de volgende dag toeschouwer bij de 'echte' Damloop. Wat een bikkels liepen er in de hitte. Ik moedigde mijn zusje aan die 'm voor het eerst liep in een geweldige tijd van 1.40! Respect!




De maandag startte ik met een ochtendwandelingetje. Zo'n fijne manier om de week te beginnen, met een rondje polder.


Wat is het helder, je kunt de flats van Lelystad zien liggen! (gewoon met mijn telefoon gemaakt, net als alle foto's van deze log).


Die stralen van de zon. Ik had ze gemist, die echte Hollandse wolkenluchten.


Zwemmen is er al eventjes niet van gekomen, na vorige woensdag. Maar het strandje is opeens ook extreem vies.


De dijk zelf ligt er echter stralend bij.


Dat zonlicht door die pluimen, alsof ze licht geven.


De volgende dag was het water weer een stuk helderder.


Tijd voor een nieuw paspoort. Weer een paar jaar ouder.... Met serieuze boevenblik.


Deze dag eindigde met een gouden randje.


Ontbijtje.


En daar is weer een keer een ochtendzon.


En nog maar eens de dijk. Geeft niets als je nu gaat gapen hoor...



De kat is er ook bij in slaap gevallen.


Zie je die zwanen net in die gele baan vliegen?


Polderweg.



Nog even inzoomen op de viezigheid. Stinkende drap van wier dat aan het vergaan is. En een hele schuimkraag. Zo zie ik het eigenlijk nooit hier.


De meisjes komen terug van school en hadden het laatste stuk samen gefietst. Weer 26km op hun teller.


Niets meer te wensen over....


1 comment:

Sil said...

Ik gaap niet hoor, ik geniet! :-)
Dank je wel voor het delen!

En wat heerlijk: niks meer te wensen :-) Dan ben je een gezegend mens!

Dit vinden anderen leuk nu