De laatste hete dagen



De laatste hete zomerdagen van het jaar. 

Waar ik normaal gesproken zo blij ben met iedere zomerse dag na de zomervakantie, voelde ik me zo langzamerhand een beetje een verwend kind dat op een druk verjaardagsfeestje bij het zoveelste cadeau onverschillig opkijkt en nog net dank je wel eruit weet te persen. 

Weer een mooie dag, oh, leuk hoor.....

Ik ben ook gewoon niet zo goed met de warmte. Boven de 23 graden stijgt het al snel naar mijn hoofd, dat maakt het lastig als je ook nog iets wil 'doen' op een dag. Eén dagje luieren is zalig, maar ik merk dat ik er een beetje ongedurig van word als het te lang zo warm is.

Maar ik spreek mezelf streng toe hoor. Niet zo zeuren. Genieten van deze mooie nazomer! En dat doe ik dan toch ook wel volop. Gewoon extra vroeg op pad voor het hardlooprondje. 


De zon zien opkomen tijdens een renrondje is toch weer zo'n ervaring waar je de hele dag van nagloeit.






De druppels staan op mijn gezicht van het lopen in de warmte.


Het werk gaat ook gewoon door, op pad. Met voor het eerst sinds tijden weer hakken aan een hele dag. In het voorjaar zwikte ik door mijn enkel en ik dacht dat het weer helemaal hersteld was, maar zo'n dag op hakken was toch teveel. Miepmiep.


Even uitrusten van het harde werken. Het is tropenrooster voor de meisjes. Extra vroeg beginnen, maar lesuren van een half uurtje, dus op tijd weer klaar. Dat betekent wel dat Lotte in de les geen tijd heeft om haar huiswerk af te krijgen en thuis nog best veel moet doen.


Dat doet ze dan ook dapper.


Heeej! Mijn shirt voor zaterdag is aangekomen. Ik ga weer eens meedoen met een hardloopwedstrijd, na twee jaar daar geen zin in te hebben. De Damloop by night. Heel veel zin in!


Weer zo'n stralende ochtend.



Ik kocht nog nieuwe lichtjes voor in de tuin. Daar word ik zo blij van.



En daar zitten ze weer, die meisjes, dapper aan het leren.



Onderweg, de zon zien opkomen op weg naar mijn werk.


Deze dame had het ook wel gehad met de hitte. Ze had een duik in de sloot genomen, maar kwam er niet meer uit. Briesend sjokte ze onze sloot heen en weer.


Gelukkig kwam de boer haar na een belletje van mij redden.


Een duik na het werk. Hollandse piramides.


De tuin is ook in de war. De lupines bloeien gewoon een tweede keer!


Bootje varen.


Als ik de meiden uitzwaai 's morgens, is de zon nog niet eens op.


 Miljoenen vliegjes langs de dijk. Hier gevangen in een web.


En nog weer een cadeautje aan het einde van de dag.


Als het overdag zo warm is (op mijn kantoor is het dik boven de 30 graden) is het 's avonds extra genieten in de tuin waar het dan een beetje afkoelt.


Het kipje is broeds en zit de hele dag tussen de aardbeitjes. Ik til haar er een paar keer per dag af om haar naar het voer en water te brengen en heb ook al een parasol gemaakt zodat ze op het heetst van de dag in de schaduw zit.


Goed nieuws: de dijk hoeft niet onnodig versterkt te worden met een oeverdijk. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk werd er geluisterd naar de betrokken bewoners langs de dijk en wordt er alleen versterkt waar het nodig is. Ik ben er erg blij mee. Het is een uniek stuk natuur en ik zou het zonde vinden als alle zwemstrandjes verloren zouden gaan. Daarbij is het natuurlijk ook verspilling van belastinggeld, dat kan veel beter gebruikt worden.


Weekend!!!


Hapje eten met Francine in Edam. Klein wandelingetje vooraf na een dag achter mijn computer. Wat is Edam toch mooi.



2 comments:

Anni said...

Succes bij de damloop!! Ik vond het vorig jaar super! Groetjes Joyce

Anni said...

Succes bij de damloop!! Ik vond het vorig jaar super! Groetjes Joyce

Dit vinden anderen leuk nu