Dagelijkse dingen


Na mijn gefilosofeer nu maar weer gewoon simpel wat mooie plaatjes. De schoonheid van septemberochtenden, waarbij de nevel op de landen hangt.



Ik liep een heel kort loopje, had opeens heel veel last van stekende pijn in mijn voet, tussen mijn tenen en mijn voorvoet. Zomaar ineens in de ochtend, terwijl ik de dag ervoor niks geks had gedaan. Een dagje amper lopen (zelfs stilzitten was niet fijn, maar lopen helemaal gevoelig) en een nacht waarbij ik gewoon wakker werd van het irritante brandende gevoel. De volgende ochtend ging het wat beter, maar ik wilde niet direct de boel veel belasten. Een kort rondje dus en gek genoeg, met schoenen aan heb ik geen enkele last. Misschien teveel op blote voeten en slippers gelopen? De zomer duurt ook zo lang.


Anyhow, het was een prachtige ochtend en een kort maar fijn loopje.


De stokrozen zijn langer dan ik zelf!


Fijne ochtendzon.




Lekkere lunch.


En weer een fijne ochtend. Voor een afwisselend blog moet je niet bij mij zijn ;).


Deze las ik uit. Het maakt me dankbaar voor mijn lijf en gezondheid. Garmt van Soest heeft ALS en in dit boek zijn de brieven en blogs gebundeld die hij schreef vanaf het moment dat hij zijn diagnose kreeg. Zijn wereld wordt langzaam kleiner als zijn lijf steeds minder doet wat hij wil. Maar zijn gedachten zijn groot. Heel mooi hoe hij verwoordt (ondanks dat het gewoon heel zwaar en zwaar kut is) dat ondanks dat hij geen verre reis meer kan maken, de ervaring van zijn dochter op schoot, of een kopje koffie in een andere plaats (de enige wereldreis die dan nog mogelijk is) misschien wel intenser is dan de ervaringen eerder in zijn leven. Het gaat er niet om wat je doet in je leven, maar de manier waarop je dat doet. Bijzondere man, bijzonder boek.


Ik beleef zelf de dag weer als cadeautje. 


Koffie in de avondzon. Het leven is mooi.


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu