Vacances 2016 - deel 7 Campingleven

Waarom ik zo van het campingleven hou:

  • De hele dag buiten zijn, 's morgens door het raampje van de airstream al de heerlijke boslucht ruiken en de zon door de dennentakken zien schijnen en dan hup naar buiten, buiten eten, lezen, niksen, spelen, zalig!
  • Het heeft er vast mee te maken, maar ik slaap zo ontzettend lekker. De airstream heeft een zalig bed en ik haal flink wat slaap in, vaak wel al vanaf een uur of 11 's avonds tot wel 8 a 9 uur 's morgens. Het zet me ook wel aan het denken hoor, want ik geloof dat het buitenleven en het gebrek aan online prikkels enorm bijdraagt aan zulke goede slaap.
  • Genieten van goed eten. Wij zijn lekkerbekken. Dol op goed en fijn eten. Zo'n grote Franse supermarkt is een feestje voor ons, en zelfs Joost houdt dan van boodschappen doen (hij komt nooit in winkels). Verse oesters, vis van de grill (we mochten helaas niet bbq-en, vanwege brandgevaar), salades, kaasjes, gamba's, salades met de heerlijkste coeur de boeuf totaten en echt goede mozzarella, fijn glas wijn erbij. Nomnomnom. En dan het heerlijke Franse stokbrood voor ontbijt. Hemels.
  • Overdaad aan tijd. Omdat de 'gewone dingen' niet hoeven (werk tussendoor, huishouden, opruimen, brengenhalen etc), is er zoveel tijd. Uitslapen, boek lezen, vers brood halen bij de receptie en daar een half uurtje wifi-en, rustig ontbijten, mijmeren in de hangmat, wandelingetje, kleuren en tekenen, tukje, eten, nog een bakje campingkoffie zetten (activiteit op zich), nog wat lezen en dan is het pas halverwege de dag en is er nog tijd genoeg om erop uit te gaan. Heerlijk, die lange dagen die voor je liggen en waarbij je ter plekke bedenkt waar je zin in hebt. We waren heel erg lui dit jaar, maar als ik de foto's zo terugkijk, dan zijn we ook eigenlijk toch nog best actief geweest. Heerlijk!
  • Wandelingetjes maken. Ik ben dol op wandelen, vind de beweging zelf heel prettig, kan dat niet goed uitleggen. Maar nog leuker is het als wandelen je op nieuwe plekjes en paadjes brengt. En dat is in de vakantie altijd zo makkelijk. Op de camping zelf al kon ik heerlijk struinen, zo aan de rand van het bos en de bergen. Onderweg bloemen plukken. En vanaf de camping waren prachtige wandelingen te maken, echt op ontdekkingstocht. Ook alle loopjes naar de receptie, het wc-gebouw, het zwembad zijn eigenlijk heel erg fijn. 
  • Spelen. Thuis lukt me dat toch nog veel te weinig, om 's avonds gewoon een spelletje te doen met zijn allen, iedereen heeft dan zoveel andere dingen (mezelf inbegrepen), maar het is zo gezellig. Tienduizenden, yatzee, rummicub, kubb. Maar ook lekker kleuren en tekenen. Gewoon gezellig met elkaar bezig zijn. 














2 comments:

Sil said...

Jaloersmakend :-)
Nee hoor, het is jullie van harte gegund!

Prachtige foto's!

Lentebloemen said...

Heerlijke foto's weer!! Heb meegenoten van al die mooie momenten bij jullie. Ook via IG ;)

Dit vinden anderen leuk nu