Home Sweet Home


En toen waren we weer thuis. Bij de kipjes en de katten.


Meteen een rondje door de tuin. Ook al waren we maar een paar dagen weg, je ontdekt toch steeds weer nieuwe dingen.




Wat is het hier toch mooi!


Aan het werk maar weer. De laatste loodjes. Iemand is het er niet helemaal mee eens.


Lekker rondje hardlopen.


En 's avonds uit eten met een vriendin bij Blijburg. Fijn! Lekker bijgekletst, fijn elkaar te zien.


En tatatadaaaa. Ik was heel stoer en zwom helemaal van de verre steiger naar huis. 1,2 km. Het was zalig! Nu is het nog maar een klein stapje om helemaal vanuit het zwembad terug naar huis te zwemmen. Deze zomer ga ik dat nog een keertje doen.



Ik fietste met mijn moeder langs de dijk.


En keek naar Sammy, die weet wat relaxen is.


En ik was er gewoon blijzenuwachtig van, maar allebei mijn meisjes kwamen weer thuis. Eerst Lotte die op bushcraftkamp was geweest. Helemaal in haar uppie bij allemaal onbekenden. Een soort expeditie Robinsonkamp, met vuur maken en tenten bouwen in het bos om in te slapen en zelf eten koken boven het vuur en allerlei stoere actieve dingen. Ze had het erg leuk gehad en ik was zo blij dat ze weer thuis was!



En 's avonds maakte mijn hart nog een sprongetje en was ik weer compleet. Isa kwam terug van haar vakantie, met een vriendin en haar ouders mee naar Spanje. Waar ze vooral 's nachts actief waren geweest volgens mij. Heerlijk voor ze. Ik had een Hollands Ontbijtpakket voor ze gemaakt als extra bedankje, met allemaal dingen waarin je tijdens de vakantie weer zin kunt hebben. Vers witbrood met roomboter en aardbeitjes of oude kaas. Bruine bolletjes. Verse jus. Scharreleitjes.


En daar was Isa dan. Ze wilde niet op de foto, maar vond het ook best wel weer ok om weer thuis te zijn ;).


Ik geniet zo van de Hollandse zomer. Die luchten. Zo prachtig. En heerlijk met blote voeten en slippers, zonder jas. Van mij hoeft het geen 30 graden en volle zon. Boven de 20 vind ik het al een beetje te warm worden als ik eerlijk ben. Ik vind dit heerlijk.




's Avonds fikkie stoken met vrienden.


Oogsten.


Joost heeft een nieuwe vriendin.



Ze bleef de hele tijd op zijn schouder zitten.


Ik liep een uurtje hard in het noordelijke gedeelte van het Twiske. Vroeger hebben we hier zoveel uur doorgebracht met de kinderen. Wandelen, struinen, bij de speelsloot. Maar dit gebied kende ik nog niet helemaal heel goed. Geweldig hardloopterrein. Met kleine paadjes, bos, water, weilanden, een beetje trailachtige paadjes, stukken mul zand, wilde koeien. Geweldig! Ga ik vaker heen. Zo leuk om toch weer eens iets nieuws te ontdekken, ook al is het vlak bij.






En zo ging de zon weer onder. Weer een mooie dag voorbij.







En maar weer eens zwemmen en ontbijten met vers fruit. Sja, erg afwisselend is het leven hier niet, maar juist het ritme van die fijne momenten in de dag die steeds maar weer terugkomen, die maken de zomer tot de zomer en mijn home tot my sweet home.



1 comment:

Jolanda said...

Wat gaaf dat kamp van Lotte! Ik heb het gelijk even opgezocht. Geen idee of het glutenvrij te doen is, maar dat is dan een extra survival doel. ;-)
Wat leuk dat thuis-kom-pakket! Zal zeker in de smaak gevallen zijn.

Dit vinden anderen leuk nu