De schoonheid van de vroegeochtendloop


Wat een geweldige zomer hebben we toch. Het gaat maar door. Heerlijk natuurlijk, maar voor het hardlopen vergt het wel een beetje flexibiliteit ;).

Nou was ik van de week na een kort nachtje toch vroeg wakker omdat er een mug in de klamboe zat, dus ik ben er maar uitgegaan. Buiten was het nog redelijk koel, een graad of 20, maar wel heel vochtig. De mist hing als een zachte nevel boven het land. De lucht was roze als voorbode van de zon. Ik deed het rustig aan, dit is zo mooi, dan moet je de tijd nemen om af en toe stil te staan en een foto te nemen.



Een heel stuk liep ik op de dijk, niet erg comfortabel zo tussen alle brandnetels. Bovendien waren binnen no time mijn voeten doorweekt van het natte gras en prikten scherpe dingen door mijn sokken heen. De dijk maar weer af dus en er gewoon een soort traptraining van maken door bij iedere trap of handige opgang de dijk op te klimmen.



Zo mooi.



Als je goed kijkt, zie je hieronder wat fels aan de waterkant. Daar lag een stelletje te slapen in een slaapzak. Wat een machtige ervaring moet dat geweest zijn. De avond ervoor waren wij nog lang buiten geweest bij een vuurtje en hadden we al genoten van de prachtige sterrenhemel, inclusief enorme vallende ster. Om zo de hele nacht te slapen is er ook eentje die ik ga onthouden!



En daar is dan de zon, al ruim over half 7 komt ie op. De dagen worden snel korter in deze periode.


Wat een mooi gezicht!



Terwijl ik langs het water liep en een paar keer een praatje maakte met twee andere vroege vogels die er ook zo van genoten, klom de zon hoger en hoger.





Dat was te merken, het werd snel warmer en bezweet maar enorm voldaan kwam ik weer thuis.


Tijd om in vloeibaar goud te duiken.





Dat is dan wel de meest geweldige afsluiting voor zo'n fijn rondje die je kunt bedenken. In het water is het helemaal zo stil, ik blijf dat magisch vinden. 



Een video die is geplaatst door jopluktdedag (@jopluktdedag) op

7 comments:

Sil said...

Prachtig!
Magisch mooi!!

Anni said...

Wauw, wat mooi weer!! Ik hoop dat je nooit stopt met het delen van al dit moois! Ik schrik altijd een beetje als je weer zegt dat offline zo fijn is, dan ben ik bang dat je geen zin meer hebt in blogjes of Instagram. Water na zo'n loopje is fijn! Zo zacht ook aan je huid, vind ik

Anni said...
This comment has been removed by the author.
jojoco said...

@anni, inderdaad, dat water is dan zo zacht. En dat vaker off line zijn is meer hoe ik de minuten van mijn dag indeel. Ik denk dat ik altijd wel tijd blijf vrijmaken voor het vastleggen en delen van mooie momenten, dat geeft me zoveel plezier en ik vind het ook leuk als anderen er ook blij van worden. Het gaat me vooral om de hoeveelheid tijd die er daarnaast 'verloren' gaat met gedachteloos scrollen en surfen.

@sil, ja, mooi he?

Anonymous said...

Wat leuk, zo'n filmpje. Bedankt voor je fijne blogjes. Bekijk ze met een glimlach op m'n gezicht. Groetjes, Turfie

Anni said...

Ja, dat klopt. Voor je het weet is je avond op gegaan aan .... niks, ja scrollen op internet (ik ben op Instagram Joyce.Bogtman 😁)

Anni said...
This comment has been removed by the author.

Dit vinden anderen leuk nu