Dankbaarheid


Gisteren was mooi en verdrietig tegelijkertijd. Met zijn allen namen we nog eens afscheid van Ans, op de dag dat Jan en Ans elkaar 50 jaar geleden hadden leren kennen. Op een mooie plek strooiden we haar as uit en waren onze gedachten bij haar en elkaar. 

Vandaag voel ik me extra verdrietig. Om het gemis dat er nog steeds is. Het verdriet dat ik nog steeds met me meedraag, ondanks dat ik ook oprecht kan genieten van de dingen in de dag. Verdriet en geluk gaan hand in hand. Dat blijkt maar weer. 

Verdriet hangt samen met liefde. En daar ben ik dankbaar voor. Dus vandaag richt ik me extra op de dingen waar ik dankbaar voor ben.

Chillen met de kat na het zwemmen.


Afterrun glow.


Bruine zomerbenen.


Bloemen.


Rondje weiland.


Tijdens een fietstocht in de drukte van de kaasmarkt belanden.


Nieuwe start binnenkort, vooral voor Lotte.


Met Isa op een terrasje.


De zon die via de koperen pannetjes op het aanrecht schijnt.


De koeien, weer even directe buren.


5 miljoen stappen. Dankbaar voor het feit dat mijn lijf me overal maar weer brengt.


Glinsteringen op het water.


De hoorntjes van een slak. Ik vervloek ze vaak, mijn hele moestuinoogst hebben ze achterover gedrukt, maar eigenlijk zijn het best mooie beesten.


Uitzicht.


Afterrun honger.


Yoga, sinds ik terug van vakantie ben probeer ik zo'n 5 x per week de mat weer op te zoeken. Het is een fijne plek en een fijne gewoonte.


De zon zet het licht aan.


Biertje op het strand.


De hei in bloei.


Mijn lief.


Rood blauw en groen.


De zon.


En zo kijken we uit over ons leven en zijn we gelukkig.


4 comments:

Tineke said...

Probeer net al jij te genieten van de dagelijkse dingen. Is momenteel heel moeilijk want één van mijn beste vriendinnen kreeg deze week een slecht nieuws gesprek. Verdriet overheerst.

jojoco said...

@Tineke, wat een naar nieuws, sterkte. Misschien lukt het om in deze moeilijke dagen een extra glimlach voor je vriendin te kunnen zijn en troost dat jullie allebei....

Sil said...

Mooi logje! Dank voor het delen!

Mireille said...

Mooie blog..ik vind je blogs zo fijn, je weet altijd de goede woorden te vinden. Bedankt daarvoor! En heel veel sterkte met zo'n groot verlies..

Dit vinden anderen leuk nu