Vakantiegevoel en schoolvoorbereiding

Na de zomer moet Lotte net als Isa een flink eind fietsen naar school. Zo'n 13,5km. En zelfs als ze met de bus zou gaan, dan is de bushalte al 4km verderop. Hoe fijn het ook is om hier te wonen, het heeft ook best wat nadelen hoor, althans voor de kinderen.

Met Lotte verkende ik samen de route naar school op de fiets. Een pittige tegenwind hadden we, maar ja, dan zouden we op de terugweg tenminste wind mee hebben. ;)


We lunchten bij een geweldig mooie nieuwe plek. Erg goed eten ook nog eens.








En verder gaat het gewone leven door. De afscheidsfeestjes zijn voorbij. De meiden hebben vakantie. Wij werken nog even door. Maar ik begin vroeg en zorg ervoor dat ik genoeg minuten in de dag ook vakantie neem. Want vakantie, dat is echt niet alleen met het vliegtuig naar een verre bestemming, hoe geweldig ook. Vakantie is tijd nemen om je te verwonderen. Tijd nemen voor fijne routines in de dag, dingen waar je blij van wordt. 


Van een rondje rennen in de hitte.


Van druppels op het gras. 












En natuurlijk van mijn ochtendduik! (en lunchduik, middagduik en avondduik, je moet wat in een kantoor pal op de zon, zonder airco, onder een schuin dak. Heerlijk vind ik het!  Lang leve de zomer!


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu