Vakantie dag 3: Zwolle


Weer zo ontzettend heerlijk geslapen. Maar even anderhalf uur wakker geweest toen het net licht werd, en toen weer in slaap gevallen om pas tegen half tien wakker te worden. Hemels!

Vandaag gaan we naar Zwolle. Joost doet dapper mee, hij houdt niet van steden, maar we ontlopen de winkelstraten en nemen vooral de leuke steegjes en de stadsmuur rondom. Wel neem ik een kijkje in de prachtige boekwinkel Waanders. Wow!






Wat een heerlijke stad is Zwolle. 




We gaan het museum de Fundatie in. De tentoonstellingen vond ik op het moment niet heel erg bijzonder, maar het gebouw zelf is prachtig.






We lunchen heerlijk op een terras.


En later op de dag chillen we weer op de camping. Zo fijn, geen mails, geen was, geen huishoudelijke dingen. Tijd voor boeken, voor je uit staren, samen kletsen, potje frisbee├źn, lekker eten, wijntje drinken, vuurtje stoken, tekenen. Je hoeft niet ver weg te gaan om helemaal het vakantiegevoel te hebben.





De dag erop zit het er alweer op. Het werk wacht weer. Ook weer fijn om naar huis te gaan. Ontbijten met eieren met spek. En natuurlijk pruttelkoffie.


Nog even snel mijn boek uitlezen. Zo prachtig geschreven, maar zo'n aangrijpend zielig verhaal. Ik ben er iets te gevoelig voor, had er helemaal een naargeestige stemming van, omdat ik me er zo door liet meeslepen. Maar de manier van schrijven is bijzonder, wat dat betreft een echte aanrader!



Hier moest ik zo ontzettend om lachen.
Het geeft maar weer aan dat de manier waarop je kijkt het perspectief op je leven bepaalt.


Dag mooie grote beuk met vlekken zonlicht in het gras. Dag fijne mooie camping. Dag prachtig bos en ven. Bedankt voor de fijne dagen!


3 comments:

Sil said...

Oooohh! Je was in Zwolle! Daar woon ik! :-)
Had graag een bakkie met je gedaan!

Enne: welke camping was je? (ik ben nieuwsgierig, haha).

jojoco said...

Hee Sil, jij woont in Zwolle? Ik dacht wel ergens daar in de buurt, maar wist niet dat je in die leuke stad woonde! Wat een bofkont ben je, met zo'n prachtige omgeving!
Wij zaten bij de Dassenburgt. Een prachtige camping van Staatsbosbeheer.

Sil said...

Leuk om te horen!
Het is hier inderdaad super fijn wonen! (ik kom uit Haarlem, qua stad wel vergelijkbaar, alleen is hier geen strand/zee: het enige dat ik wel eens mis).

Mocht je ooit nog eens in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom!

Dit vinden anderen leuk nu