Play


Hoewel ik bijna 45 ben, ben ik meer dan ooit met niets liever bezig dan met spelen.
Al dat serieuze gedoe om me heen, met serieuze dingen, liever niet. Zelfs in tijden van rouw, of misschien wel Juist in tijden van rouw, wil ik spelen. Me verwonderen. Nieuwe dingen doen. Onnozel zijn. Eerste keren. Leren.

Er is al zoveel wat moet in de dag, want natuurlijk is het leven nooit 100% spel, het werk gaat door, het huishouden, bladiebladiebla, maar waar ik kan, daar speel ik. Eet ik kleurtjes voor lunch.


Vang ik vlinders met mijn lens.


Struikelval ik de dijk over en baad ik pootje in het water.


Knijp ik mijn oogharen dicht en speel ik met de schitteringen op het water.


Verwonder ik me over pracht van de zomer in de tuinen in de buurt. Waar iedereen klaagt over een rotzomer, pluk ik de momenten.


Doe ik in gedachten boter kaas en eieren in de lucht. Met aangepaste regels.


Maken we van de tuin een camping. Want vakantievieren is een state of mind.



Stop ik onderweg en spring ik de auto uit om het geel in het land op de foto te zetten.


Spelen we met auto's met vrienden.



Niet iedereen vind mijn selfiespelletjes leuk ;).


En eten. Eten is ook zo fijn. Heel veel lekkere en goede dingen in mijn lijf stoppen. Ik ga geheel voorbij aan de fitgirl-weegjewortels-enmaakschilderijenvanjehavermoutontbijt trend. (al moet iedereen natuurlijk zelf doen waar hij/zij gelukkig van wordt, dat juich ik alleen maar toe, maar word er dan wel gelukkig van, het leven is te kort om op een selderijstengel te knagen - al ben ik daar persoonlijk dan ook weer dol op)


Springen en het gevoel krijgen dat je vliegt.


Naar de kipjes kijken.


Op blote voeten door de tuin speuren-de naaktslakken vermijden- en nieuwe bloemen ontdekken.


Vlinders tellen en kijken hoe Sammy ze wil vangen.


Plons!


Een rondje rennen. En dan zonder schema/plan/moeten, maar gewoon omdat het lekker is. Ook al wandel ik de helft omdat mijn benen veel te zwaar zijn.


Mijn neus om de haverklap in bloemen steken.


Op de grond gaan liggen en de wereld eens van onderaf bekijken.


Nieuw speelgoed kopen en nieuwe dingen leren....


Dit is zoooo cool! (en je krijgt er zulke spierpijn van....)


Color coordinaten qua hoofd, bloem en topje. All in de game.


Zelfs de lucht doet mee.


Yoga, ook zulk fijn spel.









In the end of the day, zijn er zoveel dingen om te spelen en ben ik blij dat ik daar blij van kan worden.

6 comments:

Anonymous said...

Je bent een topvrouw, in ieder opzicht.
Dankjewel voor al jouw mooie foto's die je met ons wilt delen.

Maria

wilmi said...

Gelukkig...dat blij worden. Zo herkenbaar! Fijn dat het nog lukt,ondanks alles.

wilmi said...

Gelukkig...dat blij worden. Zo herkenbaar! Fijn dat het nog lukt,ondanks alles.

Sil said...

Fantastisch!!
Wel done, wel done!
Dit is de juiste spirit!

Anonymous said...

���� dankjewel ��

Groetjes Inge

Petr@ said...

Heerlijke foto's!
Geniet maar hoor!

Dit vinden anderen leuk nu