Als de wereld in brand staat

Aanslagen.
Staatsgrepen.
Geweld.
Haat en onrust.

De wereld staat in brand.

Soms weet ik niet meer goed hoe ik daar nou mee om moet gaan. Alleen van de nieuwskoppen word ik al onpasselijk, en dan hou ik al het beeld al op afstand. Teveel. Teveel verdriet, onmacht, vraagtekens. 

Mijn persoonlijke reactie is "wees vriendelijk". Voor elkaar, voor jezelf. 

Ik maak maar een wandeling in de avond. Want de wereld staat in brand. Maar rust en vredigheid is er ook. Laten we dat koesteren, zien en in stand houden. Met elkaar. 
Let's feed kindness. 














2 comments:

Conny - Alias Papillon said...

Het spijt me. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben echt stikjaloers op hoe jij woont. Als ik zo zou wonen als jij zou ik me ook een stuk fijner voelen dan nu. Het lijkt mij zo'n rijkdom om wakker te worden van de natuurgeluidjes om je heen, in plaats van auto's, scooters, vliegtuigen en vrachtwagens.
Echt, het ziet er zo super uit daar bij jou! Met je mooie gezin, je vriendinnen. Heerlijk. Geniet ervan!!
Groet, Conny
Papillon60.blogspot.nl

Anonymous said...

Zo ontzettend mee eens, laten we vooral het mooie blijven zien!
Gr.Ernie

Dit vinden anderen leuk nu