Midzomer

De dagen zijn lang. De nachten kort. De tijd rond de zonnewende heeft altijd iets speciaals. Dit jaar ging ik niet zoals de afgelopen jaren met Lotte vroeg ons bed uit om naar de zonsopgang te kijken, maar ik beleef deze periode wel heel bewust.

Om me heen hoor ik veel mensen klagen over de zomer, maar voor mij is dit een heerlijke tijd. Niet te warm, zulke prachtige luchten, de hele dag buiten, alles zo groen.

De kuikens mogen af en toe uitgelaten en trippelen door de tuin.



Ik geniet van blote voeten in het gras (behalve als ik op een van de vele naaktslakken ga staan).


Uitzicht en even tot mezelf komen. Het is zo'n turbulente tijd. Overgevoelig als ik ben, kan ik me maar moeilijk afsluiten voor alle emoties en onzekerheden. Ik probeer sterk te blijven, maar mijn lijf is moe, migraine, duizelig. Het hoort erbij en ik doe 'gewoon' maar even een stapje terug en zoek extra vaak de rust op om weer bij mezelf te komen.


En veel lekker eten, dat helpt ook altijd. Dit was gevulde aubergine. Heerlijk!


's Avonds lezen en met een schuin ook de kippies in de gaten houden.


Want Sammy vindt ze veel te interessant. Die kun je niet alleen laten met ze.


Gember, munt en rozemarijn. Heerlijke thee.


Nog meer lekker eten.




Veel erop uit. In de schemering is het zo mooi buiten. Grappig is dat, in het dorp flikkeren alle televisies en buiten is het stil. Nog even een toertje maken met Joost op de langste dag van het jaar.




Bijna 23 uur en nog steeds niet donker. 


1 comment:

Anonymous said...

Dank voor het delen van jouw mooie foto's. Ik geniet er altijd volop van! Jantina

Dit vinden anderen leuk nu