Kip en Kermis


Het weekend was vol kuikens en kermis. Ze zijn zo lief en pluizig. Ik kan de hele dag wel in het kippenhok zitten.


Bloemetjes uit de tuin.


Het strandje is verdwenen, al een hele tijd...


Terug in de tijd, zo'n 22 of 23 jaar geleden, mijn eerste motorvakantie met Joost. Ik achterop. Klein tentje er ook nog opgebonden. Heel Frankrijk doortouren paar weken lang.

Van motoren naar auto's. Als er maar brandstof in kan. Het mooiste van de kermis volgens Joost: de Oldtimeroptocht.


Met de bende op pad.



Dat is dan wel weer echt grappig: oldtimers in het boerenland betekent natuurlijk niet dat er prachtige klassieke auto's rondrijden. Nee, de mooiste oude traktoren zijn van stal gehaald.




In de bak van de pickup. Zwaaien naar iedereen. Het hele dorp is uitgelopen en staat in de tuinen te zwaaien. Zo heerlijk kneuterig en gezellig.



Al het vervoer komt op het grote veld en dan komt het bier erbij en ga ik weg. Voor mij is dat niet de lol van de kermis. Maar laat iedereen lekker genieten op zijn eigen manier.



Ik liep liever een rondje hard.


's Middags nog even kijken bij de Talentenshow waar de twee mannen optraden.




En dan snel terug naar mijn kippen!



2 comments:

Co en Evelyn said...

Ha Jolanda, ik zou eigenlijk graag je om advies willen vragen over een reisboek dat ik wil gaan maken. Ik zie alleen nergens een manier om je te contacten, vandaar even zo. Mag ik je wat vragen? En zo ja, heb je dan een emailadres? Groetjes, EVelyn

jojoco said...

Hai Evelyn,
als het goed is, heb je een mailtje van me op jullie adres uit je weblog ontvangen.

Groetjes,
Jolanda

Dit vinden anderen leuk nu