MooiMei #6


Weer een dagje werken in Amsterdam. Vooraf een wandeling door het Amstelpark. Nog één keer genieten van de kleur en geur (en vogelgeluiden).


Na het werk doe ik een eerste rondje op mijn nieuwe schoenen. Ik liep de dag ervoor al een hele pittige interval, dus ik doe rustig aan. Maar ik kan het niet laten ze toch even te proberen...

Langs de Amstel loop ik. Prachtig, wat is het hier mooi!


Thuis is het tijd voor een heerlijke salade.


's Avonds nog een stukje fietsen. De avonden in mei zijn zo mooi.



Het hoge gras in de weilanden, met de boterbloemen, wuivende grashalmen en het rood van het zuring. Schitterend.


Isa viert haar verjaardag en ik koop een lading ongezond & lekker.


Even bijkomen met een boek in de hangmat.


Kermis in het dorp. Heerlijk om ieder jaar diezelfde kneuterige kraampjes weer terug te zien. Alleen de kinderen veranderen, steeds groter.


Ik deed weer een renrondje.


Tijdens Isa's feestje gaan Joost en ik zelf ook maar even de hort op. Tussen die horde jongens en meisjes willen we geen stoorzender zijn. Als we om half 12 terugkomen, is het reuzegezellig. Ik ben zo blij voor Isa, zo'n leuke groep vrienden.
En blij met mijn eigen vriendje.

Fikkie steken.


De ochtend begint sip. Het mooie zwaluwnestje, dat ze in de carport achter een stuk loshangend behang hadden gemaakt is kennelijk te zwaar geworden met de pasgelegde eitjes. Gevallen. Eitjes stuk.


Als ik daarna de kipjes eten geef, ontdek ik nog een stuk eitje. Maar hierbij is het goed nieuws!


Ze zijn echt net uit het ei! De tweede leg bestond maar uit twee eitjes die de zwarte en rode moeder samen uitbroedden. En ze hebben prachtige kuikentjes gekregen.


Ik schop de haan en de derde kip even het hok uit. Laat de moeders maar even met rust met hun kroost.


Rondje tuin om bloemen te plukken. Zo'n kleurrijk boeket. Blij van!


Ik maak een klein wandelingetje in Edam om een ijsje te halen en wat blijkt, het is Kaaspop. Allemaal bandjes spelen in het stadje. En de posters hangen alweer voor het festijn volgende week, waar Lotte op gaat treden. Heerlijk, die zomerfestivals.


Even bij het strandje kijken, maar het water klotst gewoon tegen het gras aan. Het schelpenstrandje is tijdelijk verdwenen.


Nog even knuffelen met mijn schatjes.

3 comments:

Conny - Alias Papillon said...

Die salade ziet er heerlijk uit en de bos bloemen super mooi. Helaas wil het in mijn tuin allemaal niet erg lukken: alles wordt opgevroten door .... iets. Ik benijd je. Je woont super mooi!

Groet,
Conny
papillon60.blogspot.nl

Mireille said...

Mmmmm die salade, wat zit daar in? Mais, rode ui, ? En dressing? Fijne dag!

jojoco said...

@conny Die slakken zijn vervelend inderdaad! Bij mij in de moestuin zijn ze ook actief en ook tussen mijn hosta's is het regelmatig slakken zoeken....

@Mireille, bijna goed zit je ;). Het is geen mais, maar kikkererwten, samen met radijs, veldsla, rucola, rode uit, tomaat, paprika. Dressing van balsamico, olijfolie, knoflook, kruiden, mosterd. Ik 'marineer' de kikkererwten in de dressing terwijl ik de rest snij en erbij doe.

Dit vinden anderen leuk nu