Heimwee vanuit een regenachtige maandag - Barcelona Beach en Montjuic


De regen tikt de hele dag al op het raam. Goed voor de tuin, houd ik mezelf maar voor, maar stiekem heb ik hartstikke heimwee naar vorige week. Toen liepen Lotte en ik nog heerlijk rond in Barcelona.

Na de oude wijk en El Borne, lunchten we op het strand. Geweldig, een stad met een eigen strand. Sfeertje! Grote boulevard, fietsers, steppers, zoevers. Terrasjes. Zon. Geur van zonnebrand. Muziek.



Het was heerlijk warm.






IJsje eten en luisteren naar een leuk bandje.


Naar die toren gingen we. Om met de kabelbaan te gaan.



Het wachten duurde lang. Veel langer dan gedacht, wel anderhalf uur ofzo. Maar het was toch de moeite waard. In een klein rood bakje zweefden we van de haven naar Montjuic. Prachtig uitzicht!














En van bovenop konden we verder genieten van het uitzicht op de mooie stad.



Lekker zoomen met mijn camera.



Daar beneden dronken we de dag ervoor nog onze Starbucks.


Zie je, best een klein bakje. Ook echt wel een beetje griezelig.




We struinden lekker bovenop de berg en namen toen de metro terug.


Nog even langs La Pedrera, ook al zo'n mooi Gaudihuis.






Mooie voeten. Benen omhoog. Lekker op onze bank chillen.





's Avonds laat de volgende wandeling, op naar een nieuw restaurantje, waar we weer zalig aten!


3 comments:

Lies86 said...

Barcelona is heerlijk! Krijg direct ook heimwee.

Nog een vraagje. Weet dat je ergens postte over je nieuwe telefoon. Ben heel benieuwd welke je ook alweer had. Zoek een nieuwe een mooie foto's is een pre!

Anonymous said...

Leuk dat je ons laat meegenieten. Bedankt, groetjes Turfie

jojoco said...

@Lies86 Mijn telefoon is een Samsung 6 edge. Ik vind 'm echt fantastisch qua foto's. Het besturingssysteem is een beetje wennen na al die jaren apple, maar eigenlijk verrassend intuïtief. En de batterij gaat een stuk langer mee dan mijn iphone. Overigens zijn de meeste foto's uit deze logjes over Barcelona met mijn Olympus camera gemaakt....

@Turfie, graag gedaan. Zo ben ik zelf ook nog weer een beetje terug.... Na de voorpret en de lekkere dagen daar nu het nagenieten...

Dit vinden anderen leuk nu