De laatste dag in Barcelona

De laatste dag is alweer aangebroken. Een beetje weemoedig staar ik uit het raam. Zo leuk om de binnentuin te zien ontwaken. Er staat ergens klassieke muziek op, flarden klinken door de lucht. Zwaluwtjes duikelen tussen de gebouwen. Een man veegt een stapel zand. Casa Batllo is nog stil, tot de eerste mensen verschijnen. Maar het zijn nog geen toeristen. Door de zoomlens van mijn camera zie ik dat het een fotoshoot is. Leuk om zo mee te gluren. 






Met mijn zoomlens kan ik de tegeltjes gewoon tellen. 


Grappig hoofddeksel heeft ze op. Wordt vast een sprookjesachtige shoot, zo voor die 'drakenrug'.






Ook de andere kant op is het mooi.


Klaar met het gegluur, tijd voor ontbijt!



En dan nog even toeristisch doen. We moeten om 11 uur uitchecken, maar kunnen nog wel even snel naar de Sagrada, die moet je toch van dichtbij gezien hebben.


Ik vind het eerlijk gezegd een afzichtelijk gebouw geworden. Niet verbeterd ten opzichte van 20 jaar geleden. Zo pompeus hoe al die zijstukken er tegen aan zijn geplempt....

Maar als je inzoomt op de details is er toch veel moois te zien. De vredesduiven.



Een glimmend torentje.


Vooral de stukjes met mozaik vind ik mooi.






We halen onze koffers op, checken uit en lopen al rustig winkelend naar Placa Catalunya, waar we lunchen met vers fruit.




Ook hier is het leuk om even rustig te zitten en gewoon te kijken naar alles wat er om ons heen gebeurt. De duiven, die af en toe massaal opfladderen om even later weer neer te strijken. De ballonnen die wiegen in de wind. Alle toeristen, met selfiesticks. Skateboarders, wandelaars.Heerlijk.




En dan is het alweer tijd om de bus te pakken naar het vliegveld en terug te vliegen naar Nederland...


Ook weer mooi, maar allebei vinden we het jammer dat het alweer voorbij is!

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu