Blij ei in mei

Het is meivakantie. Voor de meisjes. Joost en ik zijn gewoon aan het werk. Maar we houden de vakantievibe er gewoon in. Met heerlijk eten op het terras. Pekingeend met sinaasappel. 


Na het eten nog in het zonnetje zitten. Oh, die zon! Dat is dan weer het voordeel van zo'n lange aanloop. Als het dan ein-de-lijk echt lente wordt, dan geniet je er dubbel en dwars van.


Ik was een beetje verdrietig. Rocky was een paar dagen weg. Het is een struinkat, hij is vaak aan de wandel, maar hij komt altijd thuis om te eten. Behalve die dagen dat hij, naar later bleek, opgesloten had gezeten onder ons terras, na een reparatie. Nu kwam hij maar niet. De eerste dag viel het me nog niet zo op. De tweede dag ging ik al zoeken. De derde dag liep ik tig rondjes overal en bleef ik maar roepen. En toen hij de volgende ochtend nog niet voor de deur stond te mauwen moest ik huilen.

Stomme rotkat. 

Met betraand gezicht ging ik aan het werk. En toen ik later koffie wilde pakken, kwam hij doodgemoederd de deur binnenlopen. Alsof er niets aan de hand was. Verbaasd keek hij me aan en een beetje onwillig liet hij zich knuffelen. Waar hij is geweest? Geen idee. Maar hij is er weer.


Joost had zijn vriend opgehaald om krabbetjes te zoeken.



Het was een intensieve middag ;).





Kamperen 2.0. Fikkie in de eigen tuin. Maar het is nog best een beetje fris. Dus heerlijk vanachter het raam kijk ik naar de voorbereiding van een bbq. Gegrilde kip met gegrilde groente. Dan is het meteen weer een beetje vakantie.




Jaja, het wordt wat. Steeds meer echt groen. Nog even en we kunnen maaien ;)


Scharrelkippen in de tuin. Ik word zo blij van ze.


Bloesem. Blauwe lucht.


De akelei staat nu echt op het punt van uitkomen! Nog even en de danseresjes dartelen weer in de borders.


Ik ben nog steeds zo blij met de camera van mijn nieuwe telefoon.


Een drukke werkdag. Afspraak in Rotterdam en de rest van de dag hard aan de bak om alles weg te werken. Mijn hoofd zit vol. Ik had op een beetje vakantie gehoopt. Maar soms gaat het zo, dan is het druk en dat is prima. Ik neem een snelle kop koffie buiten en ga verfrist en vol goede moed weer aan de gang.


En zoals dat gaat. Om half 7 's avonds is het werk van die dag gedaan. En het fijne van thuis werken is dat ik dan meteen thuis ben en bloempjes kan gaan plukken.


Na het eten pak ik de fiets en fiets ik naar een vriendin. We maken een wandeling en in de donkere nacht fiets ik terug, weer helemaal opgeladen.





Woensdagmorgen. Laatste dagje voor Hemelvaart. Beetje werken, bezoekje aan de fysio die mijn pijnlijke kuit martelt en me nog wat oefeningen geeft voor mijn enkel, die nog steeds niet helemaal hersteld is. Ik loop een heerlijk half uurtje hard.





Hee, de twee dames broeden nu samen!



Running. Het is zo mooi hier in de buurt!


1 comment:

fionnuala devereux said...

Bedankt weer voor de mooie Hollandse foto's. Selien

Dit vinden anderen leuk nu